plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
کد مطلب : ۴۹۱۶

تهدید اردوغان برای آغاز عملیات ترکیه در شرق فرات

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: به کسانی که با لبخند٬ بازی با کلمات و سخن های دیپلماتیک ما را از مقابله با گروه های تروریستی منع می کنند٬ اعلام می کنیم که بازی تمام شده است. ارتش ترکیه به زودی در شرق فرات عملیات چند جانبه‌ای را آغاز می‌کند. نیروهای دمکراتیک کرد مورد حمایت آمریکا در سوریه نیز هشدار دادند در صورت عملی شدن تهدید ترکیه، جنگ همه جانبه ای منطقه را فرا خواهد گرفت.
تهدید اردوغان برای آغاز عملیات ترکیه در شرق فرات
به گزارش ایصال نیوز، رجب طب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دیروز گفت: عملیات شرق فرات بسیار نزدیک است و همین روزها آغاز خواهیم کرد. این عملیات هم هوایی و هم زمینی خواهد بود.
وی ادعا کرد که هدف، برقراری صلح در شرق فرات است
اردوغان افزود: سوال ما از متحدانمان بسیار واضح است؛ آیا شما گروه پ.ک.ک/ی.پ.گ را که برای لاپوشانی اسم «قسد» را بر آن نهاده‌اید، تروریستی می دانید یا خیر؟ این را مشخص کنید. به کسانی که با لبخند٬ بازی با کلمات و سخن های دیپلماتیک ما را از مقابله با گروه های تروریستی منع می کنند٬ اعلام می کنیم که بازی تمام شده است.
اردوغان طی سخنرانی در بیست‌ونهمین نشست مشورتی و ارزیابی حزب عدالت و توسعه خطاب به آمریکا گفت که زمان حرف زدن درباره طرح منطقه امن در شمال سوریه گذشته و ترکیه برای پاکسازی شرق فرات از عناصر تروریستی، دست به کار خواهد شد.
آمریکا و ترکیه اخیرا به توافق رسیده‌اند تا برای محقق کردن درخواست‌های آنکارا برای دور کردن تهدید‌های «تروریستی» از مرزهای جنوبی خود، منطقه امنی در امتداد این مرزها با سوریه و به عمق ۳۰ الی ۴۰ کیلومتر ایجاد شود و شبه‌نظامیان کرد از مرز دور شوند.
اسکای نیوز نیز گزارش داد، نیروهای دمکراتیک سوریه که با حمایت آمریکا در مناطق وسیعی از شمال سوریه مستقر می باشند ضمن اعلام آمادگی برای مذاکره ،تهدید کردند در صورتی که ارتش ترکیه عملیات جدیدی در شرق فرات در سوریه شروع کند، نیروهای دموکراتیک کرد نیز ساکت نخواهند نشست و جنگ همه جانبه ای منطقه را فرا خواهد گرفت که باعث آوارگی بیشتر ساکنان منطقه و تقویت داعش خواهد شد.
انتهای پیام/*
۱
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما