plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۴۸۵۵

تظاهرات اعتراضی در عراق گسترش یافت

گزارش تظاهرات در بغداد، نجف، کربلا و ذی قار
عصر امروز چهارشنبه بار دیگر صدها تن از تظاهر کنندگان عراقی در شهرهای مختلف عراق از جمله بغداد پایتخت، نجف، کربلا، بصره و سایر شهرهای عراق خواستار آزادی بازداشت شدگان و مبارزه عملی علیه فساد و بیکاری شدند.
تظاهرات اعتراضی در عراق گسترش یافت
به گزارش ایصال نیوز در دومین روز از تظاهرات و اعتراضات مردم عراق، عصر امروز چهارشنبه صدها تن از تظاهر کنندگان عراقی در شهرهای مختلف عراق از جمله بغداد پایتخت، نجف، کربلا، بصره و سایر شهرهای عراق خواستار آزادی بازداشت شدگان و مبارزه عملی علیه فساد و بیکاری شدند.
به گزارش «سومریه نیوز» در حالی که تظاهرکنندگان در «میدان انقلاب» شهر نجف تجمع نموده بودند، استاندار نجف به خبرنگاران گفت که تمامی بازداشت شدگان در تظاهرات دیروز شهر نجف، آزاد شده اند.
همچنین صدها تن از مردم عراق امروز در بغداد و بویژه در میدان تحریر و خیابان فرودگاه در جنوب بغداد دست به تظاهرات و تحصن زدند. برخی گزارش ها از همراهی نسبی نظامیان عراق با مردم خبر می دهند.
تظاهرات مردم عراق با محوریت ضرورت مبارزه با فساد و مفسدین و بهبود معیشتی و اصلاحات فوری در مناطق مختلف بغداد و برخی شهرهای مهم عراق همچنان ادامه دارد. برخی تظاهر کنندگان اقدام به آتش زدن لاستیک در خیابانها کردند. 
در همین حال، مقتدی صدر و عمار حکیم و برخی نمایندگان مجلس عراق طی بیانیه هایی از مقامات دولتی خواستند موضوع خشونت های دیروز(سه شنبه)  علیه تظاهرکنندگان را فورا بررسی گزارش کنند.
نخست وزیر عراق قول داده است حوادث دیروز را به فوریت در کمیته تحقیق بررسی و با خاطیان برخورد نماید.
انتهای پیام/*
      
۲
مرجع : سومریه نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما