plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
کد مطلب : ۴۸۵۰

غنیمت ها در دست یمنی ها، بدهکاری ها بر دوش سعودی ها

ریاض هنوز پول خودروهایی که در جنگ با یمن از دست داد را پرداخت نکرده است
خودروهای زرهی عربستان سعودی که در عملیات بزرگ یمنی‌ها نابود یا به غنیمت گرفته شده اند،‌ ساخت یک شرکت تسلیحاتی کانادا بودند که ریاض هنوز بطور کامل پول آنها را پرداخت نکرده است. عملیات «نصر من الله» در جند مرحله در منطقه مرزی نجران در مرز عربستان و یمن انجام گرفته و موجب بهت و حیرت کارشناسان نظامی شده است.
غنیمت ها در دست یمنی ها، بدهکاری ها بر دوش سعودی ها
به گزارش ایصال نیوز، پس از انتشار تصاویر عملیات بزرگ و بی‌سابقه ارتش و نیروهای مقاومت یمن با نام «نصر من الله» علیه ائتلاف متجاوز سعودی، اکنون گفته می‌شود خودروهای زرهی که یمنی‌ها در این عملیات نابود کرده یا به غنیمت گرفتند، ساخت کانادا بودند.
روزنامه «اُتاوا سیتیزین» با بررسی تصاویر منتشرشده از سوی انصار الله یمن، گزارش داد که آنها خودروهای زرهی سبک کانادایی هستند که توسط شرکت «جنرال داینامیکس لَند سیستمز» در اُنتاریو تولید شده و توسط کمپانی «اُشکوش» آمریکا به عربستان سعودی فروخته شده است.
بر این اساس، دولت کانادا در سال 2014 بیش از 700 دستگاه خودروی زرهی سبک به ارزش حدودی 15 میلیارد دلار به عربستان سعودی فروخته است که اکنون تعداد زیادی از آنها به دست نیروهای یمنی افتاده است. وزارت خارجه کانادا و «دوگ ویلسون هاج» سخنگوی شرکت جنرال داینامیکس از پاسخ دادن به سوال این روزنامه درباره خودروهای مشهود در تصاویر یمنی‌ها اجتناب کردند. از طرفی سعودی‌ها هنوز هم مبلغ درج شده در قرار خرید این خودروهای زرهی را که توسط یمنی‌ها نابود یا تصرف شدند، به کانادا پرداخت نکرده است و شرکت مذکور بیش از 1 میلیارد دلار برای خودروهای تحویل داده شده از ریاض طلبکار است.
سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز دوشنبه جزئیات عملیات بزرگ در خاک عربستان به نام «نصر من الله» را تشریح کرد و گفت که در جریان این عملیات صدها نیروی ائتلاف سعودی به اسارت یمنی‌ها در آمده‌اند. یمنی‌ها همچنین تصاویر و ویدئوی عملیات گسترده خود را نیز منتشر کردند.
گفتنی است سخنگوی ارتش یمن تاکید کرد که غنایم بدست آمده برای چندین ماه نبرد با دشمن کفایت می کند.
انتهای پیام/*
 
۳
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما