plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶
کد مطلب : ۴۸۲۵

تظاهرات ضد فساد در بغداد به درگیری کشیده شد

40 نفر از جمله تعدادی از نیروهای پلیس عراق زخمی شدند
نیروهای ضد شورش عراق امروز سه شنبه با استفاده از گاز اشک‌آور تلاش کردند تظاهرکنندگان در اطراف میدان التحریر در مرکز بغداد را متفرق کنند. این تظاهرات با هدف درخواست برای مبارزه با فساد دولتی و انجام اصلاحات ریشه‌ای برگزار شده است.
تظاهرات ضد فساد در بغداد به درگیری کشیده شد
به گزارش ایصال نیوز، صدها تن از مردم عراق امروز سه شنبه علیه فساد اداری و منفعل بودن دولت عراق در میدان تحریر(آزادی) تظاهرات کردند. به گزارش اسکای نیوز، به رغم تلاش نیروهای پلیس تظاهرکنندگان موفق به عبور از پل الجمهوریه و ورود به منطقه الخضراء شدند و ایست‌های بازرسی در این منطقه را به آتش کشیدند.
در این تظاهرات که با حضور صدها تن برگزار شده معترضان تلاش‌هایی در مخالفت با فساد در نهادهای دولتی سر داده و خواهان اصلاحات ریشه‌ای شدند.
تظاهرکنندگان از صبح امروز برای شرکت در این راهپیمایی در میدان التحریر حاضر شدند اما به رغم آنکه اعلام شده بود تظاهرات مسالمت آمیز است گزارش‌هایی از برخی درگیری‌ها با نیروهای پلیس ضد شورش عراق و تظاهرکنندگان وجود دارد.
همچنین صدها تظاهرکننده در بغداد خواهان برکناری رئیس بانک مرکزی به خاطر اتلاف ۷ میلیارد دینار عراقی شدند. علاوه بر این تظاهرکنندگان شعارهایی برای برکناری عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق سردادند.
گفتنی است درگیری ها زمانی تشدید شد که تظاهر کنندگان با عبور از پل جمهوری به سوی منطقه امنیتی سبز بغداد حرکت کردند و پلیس با گاز اشک آور  به مقابله با آنان پرداخت.
انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما