plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۴۸۱۱
در هفتادمین سالگرد مراسم تاسیس جمهوری خلق چین

رئیس جمهور چین: هیچ کشوری در جهان نمی تواند ما را به لرزه در آورد

آمریکا با جنگ تجاری و تعرفه ای قصد دارد پایه های اقتصاد چین را متزلزل کند
هفتادمین سالگرد مراسم تاسیس جمهوری خلق چین تحت تدابیر شدید امنیتی با رژه نظامی 15 هزار سرباز و با آزادسازی ۷۰ هزار کبوتر و شلیک هفتاد گلوله توپ برگزار شد. مراسم امسال با توجه به اینکه چین از یک طرف این کشور با آمریکا در نبرد تجاری و تعرفه‌ای است و از طرف دیگر، درگیر تنش‌ها و ناآرامی‌ها در هنگ کنگ است، از حساسیت خاصی برخودار بود. ارتش چین با داشتن بیش از 2 میلیون نیروی نظامی رسمی بزرگترین ارتش جهان است.
رئیس جمهور چین: هیچ کشوری در جهان نمی تواند ما را به لرزه در آورد
به گزارش ایصال نیوز، صبح امروز سه شنبه به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق کمونیست چین، بزرگترین رژه ملی نظامیان چین کمونیست با مشارکت 15 هزار سرباز و انبوهی از جدیدترین تجهیزات زرهی و نظامی در حضور «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین برگزار شد.
رئیس جمهور چین در این مراسم با تجلیل از مائو بنیانگذار جمهوری خلق چین کمونیست، با اشاره به توانائیی های نظامی و اقتصادی چین گفت:«هیچ قدرتی در جهان وجود ندارد که بتواند پایه های قدرت چین را به لرزه در آورد» وی با فرمانی آغاز جشن های روز ملی جمهوری خلق چین را اعلام کرد. شی چین رئیس جمهور چین افزود: هیچ قدرتی نمی تواند خلق چین را از پیشرفت و ترقی باز دارد.
در این مراسم که رئیس جمهور چین و مقامات عالیرتبه چین نیز حضور داشتند، هفتاد گلوله توپ به مناسبت هفتادمین روز برپائی جمهوری چین کمونیست شلیک شد. همچنین هفتاد هزار کبوتر صلح نیز در این مراسم رها شد.
چین دومین اقتصاد پرقدرت جهان محسوب می شود و هم اکنون آمریکا در جنگ تجاری و تعرفه ای قصد دارد پایه های اقتصاد چین را متزلزل کند.
 گفتنی است، در رژه نظامی روز سه شنبه چین بسیاری از توانمندی های این کشور در حوزه نظامی در معرض دید قرار گرفت. موشک هسته ای و بالستیک چین با نام Dongfeng ۴۱ با برد ۱۴ تا ۱۵ هزار کیلومتر و به طول ۲۱ متر و نیز هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) مافوق صوت و یک زیردریایی رباتیک از جمله دستاوردهایی است که در این رژه عظیم به نمایش در می آید.
انتهای پیام/*
۲
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما