plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۴۷۴۹
انصارالله یمن اعلام کرد

عملیات بزرگ یمنی ها در محور نجران مربوط به ماههای قبل بوده است

دلایل امنیتی، دلیل تاخیر در اعلام عملیات«نصر من الله»
یک فرمانده انصارالله یمن اعلام کرد زمان عملیات گسترده زمینی با نام «نصر من الله» در مرز نجران مربوط به حدود یک ماه قبل(قبل از عملیات آرامکو) بوده و به دلایل امنیتی و نظامی اکنون اعلام شده است. در این عملیات به نیروهای یمنی مزدور ائتلاف سعودی تلفات و خسارات بسیاری وارد شده است.
عملیات بزرگ یمنی ها در محور نجران مربوط به ماههای قبل بوده است
به گزارش ایصال نیوز، یک فرمانده حوثی های یمن شب گذشته به شبکه الجزیره در خصوص عملیات بزرگ ارتش و کمیته های مردمی یمن با رمز «نصر من الله» و زمان این عملیات توضیحاتی ارائه داد. وی اعلام کرد این عملیات بیش از یک ماه قبل در محور نجران انجام شده است و طی این عملیات تعداد زیادی از مزدوران یمنی ائتلاف سعودی کشته یا اسیر شده اند. وی در پاسخ به الجزیره گفت از نیروهای سعودی نیز تعدادی به اسارت در آمده اند و اکثر اسرا مربوط به نیروهای یمنی مزدور هستند. وی علت تاخیر در اعلام این عملیات را مسائل نظامی و امنیتی اعلام کرد.
یحیی سریع سخنگوی ارتش و کمیته های مردمی یمن دیروز شنبه اعلام کرده بود که در عملیات بزرگی به نام «نصر من الله» هزاران تن از نیروهای دشمن کشته، زخمی یا اسیر شده اند و در این عملیات طولانی مدت، سه تیپ از مزدوران و نیروهای سعودی در منطقه مرزی نجران با تمام تجهیزات تار و مار شده و سلاح های زیادی به غنیمت گرفته شده است.
از سوی دیگر خبرگزاری های وابسته به عربستان ازجمله «الحدث»پس از ساعتها سکوت، در واکنش به بیانیه سخنگوی ارتش و کمیته های مردمی یمن، به نقل از ترکی مالکی سخنگوی ائتلاف سعودی اعلام کرد این عملیات مربوط به مدتها قبل بوده است و علت اعلام کنونی آن آنها را متعجب کرده است.
گفتنی است بر اساس اعلام سخنگوی ارتش و کمیته های مردمی یمن عصر یکشنبه بطور کامل جزئیات این عملیات برای رسانه ها تشریح خواهد شد.
انتهای پیام/*
۳
مترجم : احمد امینی
مرجع : الجزیره
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما