plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴
کد مطلب : ۴۷۴۰
به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و در دانشگاه گیلان

بیست و دومین اجلاس اتحادیه دانشگاه‌های دولتی کشورهای حاشیه خزر برگزار می‌شود

نهم و دهم مهرماه؛ ایران میزبان یک اجلاس مهم علمی
بیست و دومین اجلاس اتحادیه دانشگاه‌های دولتی کشورهای حاشیه دریای خزر با هدف تقویت روابط بین دانشگاه­‌های عضو اتحادیه و توسعه فعالیت­‌های بین دانشگاهی، روزهای ۹ و ۱۰ مهرماه ۱۳۹۸ در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.
بیست و دومین اجلاس اتحادیه دانشگاه‌های دولتی کشورهای حاشیه خزر برگزار می‌شود
به گزارش ایصال نیوز از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در این اجلاس رؤسا و معاونان بیش از ۳۰ عضو اتحادیه از کشورهای فدراسیون روسیه، قزاقستان، جمهوری آذربایجان و ایران حضور خواهند یافت. از میان دانشگاه‌های خارجی شرکت‌کننده در این اجلاس می‌توان به دانشگاه‌های دولتی آستراخان، دانشگاه دولتی داغستان، دانشگاه علوم پزشکی آستراخان، دانشگاه معماری و مهندسی عمران آستراخان، دانشگاه دولتی کالمیک و دانشگاه فنی آستراخان از فدراسیون روسیه، دانشگاه‌های آکتائو و نفت و گاز آتیرائواز کشور قزاقستان و دانشگاه دولتی باکو از کشور آذربایجان اشاره کرد.
دانشگاه گیلان به عنوان یکی از بنیانگذاران و اعضای این اتحادیه از سال ۱۹۹۶ و همچنین دبیرخانه دائمی دانشگاه‌های ایرانی عضو اتحادیه، میزبان این نشست بین‌المللی خواهد بود.
اتحادیه دانشگاه‌های دولتی حاشیه دریای خزر متشکل از ۵۷ عضو می‌‌باشد که شامل ۷ دانشگاه از کشور آذربایجان، ۱۲ دانشگاه، ۲ پارک علم و فناوری و ۱۳ مرکز تحقیقاتی از ایران، ۱۱ دانشگاه و ۵ مؤسسه تحقیقاتی از فدراسیون روسیه شامل داغستان و کالمیک، ۴ دانشگاه و ۲ مؤسسه تحقیقاتی از کشور قزاقستان و یک دانشگاه از کشور ترکمنستان است.
دکتر حسین سالار آملی، قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل، دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان و رؤسای برخی از دانشگاه‌های منطقه، به عنوان سخنرانان اصلی در افتتاحیه این اجلاس حضور خواهند کرد.
انتهای پیام/*
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما