plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
کد مطلب : ۴۶۸۷
بازی سیاست‌گذاری‌های ناپخته با سرنوشت دانش آموزان

طرح پیشنهاد تغییر شکل ورود دانشجو به دوره پزشکی در مجلس

آشفتگی ثبات فکری داوطلبان با تلاطم قوانین و مقررات
یک نماینده مجلس از ارائه پیشنهاد تغییر در نحوه پذیرش دانشجوی پزشکی در مقطع دکتری حرفه ای خبر داد و گفت: در بسیاری از کشورها دانشجوی پزشکی پس از دوره لیسانس پذیرفته می شود.
طرح پیشنهاد تغییر شکل ورود دانشجو به دوره پزشکی در مجلس
به گزارش ایصال نیوز، زاهدی،رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: پذیرش دانشجو در شاخه های پزشکی به ویژه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به صورت مستقیم نیست. در واقع پذیرش دانشجو در مقطع دکتری حرفه ای به صورت مستقیم صورت نمی گیرد. وی افزود: در بسیاری از دانشگاه ها، ابتدا دانشجو لیسانس می گیرند و دانشجویان لیسانس برای ورود به دکتری حرفه ای آزمون می دهند. لیسانس های فیزیک، شیمی، پیراپزشکی می توانند برای ورود به دوره بالاتر آزمون دهند.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در ایران هم پیشنهاد داده ایم که وزارت بهداشت برای پذیرش دانشجو در پزشکی تجدیدنظر کند و ابتدا دانشجوی لیسانس تربیت کند و از فارغ التحصیل لیسانس برای ورود به دکتری حرفه ای آزمون بگیرند.
دکتر زاهدی افزود: این کار هم اکنون به صورت پایلوت در دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال انجام است و پیشنهاد ما به وزارت بهداشت این است که همه دانشگاه های کشور به این شیوه پذیرش داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: مذاکراتی هم با وزارت بهداشت در این زمینه انجام شده است و به توافقاتی دست یافته ایم.
گفتنی است، هنوز وزارت بهداشت و وزارت علوم در این خصوص اظهار نظری نکرده اند.
انتهای پیام/*
۲
مرجع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما