plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
کد مطلب : ۴۶۲۳

ربیعی راهکارهایی که می‌توانند مشکلات هپکو را حل کند بیان کرد

علاوه بر دستور دو روز پیش رئیس جمهوری برای تغییر سهامدار اصلی، که یکی از خواسته‌های اصلی کارگران هپکو در اعتراضات اخیر بود، امروز سخنگوی دولت از دیگر اقدامات دولت برای حل ریشه‌ای هپکو خبر داد. ربیعی معتقد است دلایلی از جمله «کاهش بازار فروش»، «استهلاک سرمایه ثابت»، «عدم انجام تعهدات از سوی خریداران» و «ایجاد شرکت‌های فرعی در میان شرکت اصلی» معضل بحران توقف تولید در شرکت هپکو ایجاد کرده است.
ربیعی راهکارهایی که می‌توانند مشکلات هپکو را حل کند بیان کرد
به گزارش ایصال نیوز، چهار معضل اصلی هپکو، هسته اصلی ایجاد عوارض هپکو را تشکیل میدهد، و همان‌گونه که علی ربیعی نیز به آن اشاره کرده، هسته اصلی آن، «تولید» است. به گفته وی این موضوع به دلایلی از جمله «کاهش بازار فروش»، «استهلاک سرمایه ثابت»، «عدم انجام تعهدات از سوی خریداران» و «ایجاد شرکت‌های فرعی در میان شرکت اصلی» شکل گرفته است.
چهار اقدام دولت برای رفع ریشه‌ای مشکلات
ربیعی امروز دوشنبه درباره تصمیمات دولت برای حل این مسائل، گفته که قرار است ابتدا حقوق‌های عقب‌افتاده از طریق یکی از بانک‌های کشور پرداخت شود.
سپس برای به جریان انداختن چرخ‌ها و افزایش ظرفیت، مالکیت این بنگاه تولیدی مهم کشور به دست یک کنسرسیوم قدرتمند سپرده شود.
آن‌گونه که سخنگوی دولت گفته، این کنسرسیوم از شرکت‌های معدنی بزرگ کشور تشکیل شده که امکان تولید محصولات مورد نیاز این صنعت را دارند.
ربیعی همچنین اظهار کرد: یکی از اعضای مهم این کنسرسیوم مجموعه "گل‌گهر" است که در صورت حضور می‌تواند تولید را تضمین کند و بر مبنای قدرت مالی خود، امکان اداره موفق هپکو را خواهد داشت.
وی همچنین اعلام کرد: قرار است یکی از مدیران موفق و مجرب مدیرعامل آنجا شود و حتی برای مدیریت، نام یکی از استانداران موفق کشور (روغنی) هم مطرح است.
یکی دیگر از اقدامات دولت برای حل مسئله این شرکت بررسی صلاحیت‌ خریداران است؛ موضوعی که بارها از سوی منتقدان به عنوان «نداشتن اهلیت خریداران» بر آن تأکید شده است.
ربیعی گفت: اینها راهکارهایی است که می‌توانند مشکلات کارخانه هپکو را در درازمدت حل کند.
انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما