کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در نشست خبری فرمانده لشکر زرهی 8 نجف اشرف

ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس لشکر زرهی 8 نجف اشرف نجف آباد تشریح شد

ارتقاء آمادگی دفاعی و رزمی لشکر در بالاترین سطح

31 شهريور 1398 ساعت 14:25

سرهنگ پاسدار رشید زاده فرمانده لشکر زرهی 8 نجف اشرف روز یکشنبه 31 شهریور 98 همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، در جمع اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد شهید صارمی خبرنگار شهید، برنامه های هفته دفاع مقدس توسط لشکر زرهی 8 نجف اشرف را تشریح کرد و از زحمات خبرنگاران و رسانه ها در انعکاس صادقانه اخبار و انتقال فرهنگ شجاعت، فداکاری، ایثار و شهادت تقدیر کرد.


به گزارش ایصال نیوز، سرهنگ پاسدار رشید زاده فرمانده لشکر زرهی 8 نجف اشرف روز یکشنبه 31 شهریور 98 همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، در جمع اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد شهید صارمی خبرنگار شهید و شهید حججی، از زحمات خبرنگاران و رسانه ها در انعکاس صادقانه اخبار و انتقال فرهنگ شجاعت، فداکاری، ایثار و شهادت تقدیر کرد.

در این نشست صمیمانه، فرمانده لشکر زرهی 8 نجف اشرف با یادآوری ایثارگری‌های شهدا، آزادگان، جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس، مردم خوب و ایثارگر نجف آباد را شایسته احترام و تجلیل دانست و انعکاس ایثارگری های مردم ولایتمدار نجف آباد در انقلاب و سالهای پر حماسه دفاع مقدس چه در خط مقدم جبهه و چه در پشتیبانی از رزمندگان در پشت جبهه را وظیفه همگان برشمرد.

سرهنگ رشید زاده مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس در شهرستان نجف آباد را به شرح زیر اعلام کرد:

- گردهمایی بزرگ رزمندگان نجف آباد در عصر روز پنجشنیه چهارم مهر ماه در حسینیه فاطمة الزهرا همراه با نمایشگاه عکس با سخنرانی یکی از مقامات ارشد نظامی

- برگزاری دعای ندبه در محل یادمان شهید حججی و شهدای نجف آباد به مناسبت 6 مهر سالروز تشیع شهید حججی،در صبح روز جمعه پنجم مهر ماه.

- دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و تجلیل از ایثارگری های ایشان 

- رونمایی از کتاب «ورود به دوروازه های شرقی بصره» مربوط به خاطرات رزمندگان نجف آبادی و کتاب «زندگی نامه شهدای ارتش» مربوط به شهدای ارتشی نجف آباد.

- روایت جنگ و دفاع مقدس در برخی مدارس

- 5 شب نمایش آیینی مشترک بین سپاه ناحیه و لشکر نجف اشرف (قابل بازدید برای عموم)
 
فرمانده لشکر زرهی نجف اشرف، همچنین با بیان اینکه لشکر زرهی 8 نجف اشرف از سوی مقام معظم رهبری بعنوان لشکر خط شکن و سرافراز یاد شده است بر حرکت در جهت رهنمودهای مقام معظم رهبری و وصایای امام راحل تاکید کرد و اظهار داشت؛ لشکر زرهی 8 نجف اشرف در دفاع مقدس بیش از 9000 شهید تقدیم کرده است که حدود 2500 شهید لشکر زرهی 8 نجف اشرف فقط مربوط به شهدای شهرستان نجف آباد است، ضمن اینکه برخی شهدای آذربایجان، کاشان، قزوین، یزد، اصفهان و شهرهای اطراف اصفهان در زمان دفاع مقدس نیز اعزامی از لشکر زرهی 8 نجف اشرف بوده اند. علاوه بر این، تعداد 4300 جانباز و 450 آزاده نیز از افتخارات شهرستان نجف آباد در دوران دفاع مقدس است.

رشید زاده افزود: 11 شهید مدافع حرم از جمله شهید حججی و نیز شهید امنیت شهید سلیمی نیز از افتخارات نجف اباد و لشکر زرهی 8 نجف اشرف است.

فرمانده لشکر زرهی 8 نجف اشرف با بیان اینکه این لشکر در بالاترین سطح آمادگی رزمی قرار دارد گفت: جبهه مقاومت با الگو برداری از انقلاب اسلامی و رشادت مردم ایران و رزمندگان دلاور ایران، چه در یمن و چه در سوریه دشمنان را زمین گیر کرده است و نمونه بارز آن حمله پهپادی یمنی ها به تاسیسات سعودی بود که شکست تجهیزات پیشرفته سعودی و آمریکایی را در برابر ایمان حوثی های یمن به رخ جهانیان کشید.

در پایان این نشست خبری، سرهنگ رشید زاده، توانمندی و قدرت نوآوری نیروهای تخصصی لشکر زرهی 8 نجف اشرف و روحیه خودباوری، تعهد و ایمان به خدا را رمز موفقیت روز افزون در تعمیرات و نگهداری و بروز رسانی توان تجهیزاتی این مجموعه نظامی دانست.

گفتنی ست لشکر زرهی 8 نجف اشرف از لشکرهای مهم زرهی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در سال های دفاع مقدس با فرماندهی شهید احمد کاظمی نقش کلیدی و مهمی در عملیات های پیروزمندانه دلاورمردان سپاه اسلام داشت و هم اکنون نیز در بالاترین سطح آمادگی دفاعی و رزمی به سر می برد.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 4597

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/4597/ویژه-برنامه-های-هفته-دفاع-مقدس-لشکر-زرهی-8-نجف-اشرف-آباد-تشریح

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir