plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸
کد مطلب : ۴۵۸۷
درماندگی عربستان از نحوه پاسخ حملات به آرامکو

عادل الجبیر: برای پاسخ به حملات آرامکو، چندین گزینه در دست بررسی داریم

عربستان در بالاترین سطح با واشنگتن هماهنگ است
وزیر مشاور دولت عربستان در امور خارجه در سخنانی با متهم کردن ایران، مدعی شد که «ما گزینه های مختلفی برای پاسخ به حمله به تاسیسات نفتی آرامکو داریم». وزیر دفاع ایران ضمن رد اتهام‌زنی های بی اساس علیه ایران، تاکید کرد: اگر تهدیدی علیه ایران مطرح شود، با همان قاطعیتی که به تجاوز اندک پهپاد آمریکایی پاسخ دادیم، جواب خواهیم داد.
عادل الجبیر: برای پاسخ به حملات آرامکو، چندین گزینه در دست بررسی داریم
به گزارش ایصال نیوز، «عادل الجبیر» وزیر مشاور دولت عربستان در امور خارجه در گفت‌وگو با شبکه العربیه اعلام کرد که «تدابیر مناسب را در زمان مناسب برای پاسخ به حمله آرامکو اتخاذ خواهیم کرد». الجبیر در ادامه مدعی شد که «گزینه های مختلف دیپلماتیک، قانونی و امنیتی برای پاسخ به حمله آرامکو وجود دارد».
وزیر مشاور دولت عربستان در امور خارجه افزود: «پس از حمله آرامکو در بالاترین سطح با واشنگتن هماهنگی می کنیم».
الجبیر ضمن متهم کردن ایران به دست داشتن در حمله آرامکو گفت: حمله به آرامکو بی سابقه است و در حال بررسی تدابیری که پس از پایان تحقیقات این حمله اتخاذ خواهیم کرد، هستیم.
عربستان در حالی انگشت اتهام به سمت ایران نشانه رفته است که جنبش انصارالله یمن با پذیرش مسئولیت این حملات یاد شده شنبه گذشته در واکنش به آن اعلام کرد در پاسخ به تجاوز نظامی سعودی و محاصره یمن و ادامه حملات هوایی سعودی به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه های «بقیق» و «خریص» در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داده که در نتیجه ۵۰ درصد تولید و صادرات نفت عربستان به طور موقت مختل شد.
نیروهای انصار الله روز دوشنبه عربستان و امارات متحده عربی را به حملات بیشتر در صورت متوقف نشدن تجاوز نظامی، تهدید کردند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ضمن رد اتهام‌زنی های بی اساس مبنی بر نقش داشتن ایران در انجام حملات به تاسیسات نفتی آرامکو تاکید کرد: اگر تهدیدی علیه ایران مطرح شود، با همان قاطعیتی که به تجاوز اندک پهپاد آمریکایی پاسخ دادیم، جواب خواهیم داد.
انتهای پیام/*
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما