plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶
کد مطلب : ۴۵۸۳
در سالروز انقلاب یمن

جنگنده های ائتلاف سعودی بیش از 39 بار شهرهای یمن را بمباران کردند

عربستان هنوز پیشنهاد یمنی ها برای آتش بس را نپذیرفته است
یک روز پس از پیشنهاد حوثی های یمن  مبنی بر آتش بس و توقف حملات در یمن، جنگنده های ائتلاف سعودی، طی ۱۲ ساعت گذشته بیش از ۳۹ بار شهرهای یمن را بمباران کردند. «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله طی سخنانی به مناسبت سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر یمن گفت که در صورت تدوام بمباران و تجاوز ائتلاف سعودی و نپذیرفتن طرح آتش بس، حملاتی دردناک تر و قوی تر را شاهد خواهند بود.
جنگنده های ائتلاف سعودی بیش از 39 بار شهرهای یمن را بمباران کردند
به گزارش ایصال نیوز، سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد در سالروز انقلاب مردم یمن و یک روز پس از پیشنهاد حوثی های یمن  مبنی بر آتش بس و توقف مشروط حملات، جنگنده های ائتلاف سعودی، طی ۱۲ ساعت گذشته بیش از ۳۹ بار شهرهای یمن را بمباران کردند.
سرهنگ یحیی سریع افزود: در این مدت شهر «حرض» از استان «الحجّه» 9 بار بمباران شد. این حملات در حالی صورت می گیرد که جمعه شب «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته بود: حملات پهپادی و موشکی به عربستان را به صورت مشروط متوقف می کنیم و امیدواریم که این اقدام با پاسخ مثبت ائتلاف سعودی همراه باشد. وی افزود: ما منتظر اعلام اقدامی متقابل از سوی سعودی ها هستیم و امیدواریم پاسخ مشابهی بگیریم مبنی بر اینکه تمامی حملات به خاک یمن را متوقف کند.
عبدالملک الحوثی  رهبر انصارالله نیز دیشب بار دیگر ابراز امیدواری کرد که سعودی ها به پیشنهاد آتش بس همه جانبه پاسخ مثبت بدهند.
«عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله شنبه شب طی سخنانی به مناسبت سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر یمن گفت که در صورت تدوام بمباران، محاصره، تجاوز عربستان سعودی و امارات متحده عربی، حملاتی دردناک تر و قوی تر در انتظارشان خواهد بود. «مارتین گریفیس» نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن روز شنبه از اقدام جنبش انصارالله در توقف حملات موشکی و پهپادی به ائتلاف سعودی استقبال کرد، اما عربستان همچنان به این پیشنهاد پاسخی نداده است.
گفتنی است، پیشنهاد توقف درگیری ها از سوی انصارالله چند روز پس از آن صورت می گیرد که دو پالایشگاه "بقیق" و "خریص" متعلق به شرکت آرامکو در شرق این کشور هدف ۱۰ فروند پهپاد یمنی ها قرار گرفت و خسارات بسیار سنگینی را به تولید نفت عربستان وارد کرد. این در حالی بود که سامانه های پیشرفته دفاعی پاتریوت از شناسایی و رهگیری این حملات عاجز ماند.
انتهای پیام/*
۲
مترجم : احمد امینی
مرجع : المسیرة
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما