plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۴۵۶۵

آماده باش ارتش ترکیه برای عملیات جدید ورود به خاک سوریه

پزشکان ترک برای پشتیبانی از ارتش ترکیه اعزام شدند
ارتش ترکیه برای آمادگی و پشتیبانی از عملیات برون مرزی ارتش ترکیه در شمال سوریه، پزشکان خود را به شهرهای مرزی ترکیه با سوریه اعزام کرد. دولت سوریه ورود ارتش ترکیه به خاک سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم و ایجاد منطقه امن با کمک امریکا را محکوم نموده است. ترکیه مدعی است با هماهنگی و موافقت ضمنی آمریکا و روسیه، وارد خاک سوریه می شود.
آماده باش ارتش ترکیه برای عملیات جدید ورود به خاک سوریه
به گزارش ایصال نیوز، منابع امنیتی اعلام کردند که ارتش ترکیه با اعزام پزشکان و تیم های پزشکی - درمانی جدید، به منظور پشتیبانی پزشکی از عملیات نظامی قریب الوقوع ارتش ترکیه در شمال سوریه و شرق فرات، به استان های شانلی اورفا و ماردین در مرز با سوریه اعزام شدند.
همچنین با توجه به نزدیک شدن زمان عملیات ارتش ترکیه در خاک سوریه، مرخصی پزشکان ترکیه از روز جمعه تا اطلاع ثانوی لغو شده است.
رجب طیب اردوغان به بهانه نگرانی از فعالیت های احزاب کرد در شمال سوریه اعلام کرده است بزودی عملیاتی را در خاک سوریه آغاز خواهد کرد.
ترکیه و آمریکا علی رغم مخالفت دولت سوریه در حال تکمیل «منطقه امن» در خاک سوریه و در طول مرز ترکیه و سوریه هستند.
اردوغان امید وار است در هفته جاری هنگام سفر به نیویورک و حضور در مجمع عمومی سازمان ملل بتواند در دیدار و مذاکره با دونالد ترامپ، گسترش منطقه امن، به مسافت ۴۵۰ کیلومتر در داخل مرز سوریه از شرق فرات تا مرز عراق را مورد بررسی قرار دهد. 
ترکیه هم اکنون عملا مناطق کوچکی در خاک سوریه را در اشغال خود دارد.
گفتنی است، هفته گذشته در آنکارا نشست رؤسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه برگزار شد و درخصوص ادامه مبارزه با گروه های تروریستی و ایجاد آرامش و صلح در سوریه مذاکره شد.
انتهای پیام/*
۳
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما