plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
کد مطلب : ۴۵۵۷
پنتاگون اعلام کرد

موافقت ترامپ با اعزام نظامیان بیشتر به خلیج فارس

مارک اسپر: برای کمک به عربستان هر کاری ضروری باشد انجام خواهیم داد
«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در یک نشست خبری با اعلام حمایت نظامی بیشتر از عربستان سعودی مدعی شد که «ایران برای نیروهای یمنی سلاح تامین می‌کند».
موافقت ترامپ با اعزام نظامیان بیشتر به خلیج فارس
به گزارش ایصال نیوز، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا بامداد شنبه در نشستی خبری بر حمایت نظامی بیشتر آمریکا از عربستان سعودی تاکید کرد و گفت که «از منافع خود در منطقه حمایت خواهیم کرد و جامعه بین المللی باید از اقتصاد جهانی حمایت کند».
وزیر دفاع آمریکا گفت: «از شرکایمان در خلیج (فارس) حمایت می‌کنیم و در صورت لزوم گزینه‌های نظامی دیگری نیز داریم».
مارک اسپر افزود: «ترامپ با اعزام نظامیان آمریکایی به منطقه با ماهیت دفاع از عربستان سعودی موافقت کرد». وزیر دفاع آمریکا در ادامه مدعی شد که «ایران برای نیروهای یمنی سلاح تامین می‌کند».
اسپر تاکید کرد که «برای کمک به عربستان سعودی برای دفاع از خودش هر کاری ضروری باشد انجام خواهیم داد».
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان ساعاتی قبل از اظهارات وزیر دفاع آمریکا گفته بود که ترامپ به دنبال دوشیدن جدید عربستان است. سید حسن نصرالله گفت: «ما در برابر دوشیدن جدیدی قرار داریم. دونالد ترامپ هرجا که صحبت می‌کند، می‌گوید اگر تصمیم بگیرد به عربستان سعودی و عرب‌ها کمک کند، آن‌ها باید پول بدهند. تنها راه منتهی به راه حل این است که جنگ ظالمانه در یمن متوقف شود و به یمنی‌ها اجازه داده شود مذاکره کنند».
گفتنی است، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در کنفرانس خبری مشترکی با نخست‌وزیر استرالیا در کاخ سفید اعلام کرد که با وجود خواسته برخی افراد برای آغاز جنگ میان ایران و آمریکا، او از خود خویشتنداری نشان می‌دهد و مطابق با منافع آمریکا تصمیم خواهد گرفت.
انتهای پیام/*
۳
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما