plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵
کد مطلب : ۴۵۴۹
در حمایت از محیط زیست برگزار شد

اعتراضات جهانی دانش آموزان علیه تغییرات اقلیمی

راهپیمایی با شعار "ما جوان هستیم اما لال نیستیم"
میلیون ها دانش آموز در کشورهای مختلف جهان در اروپا ، افریقا، اسیا و اقیانوسیه، امریکا و آسیا روز جمعه در حمایت از حفاظت از محیط زیست و علیه تغییرات اقلیمی تظاهرات کردند.
اعتراضات جهانی دانش آموزان علیه تغییرات اقلیمی
به گزارش ایصال نیوز، راهپیمایی بزرگ دانش‌آموزان جهان در حمایت از حفاظت از محیط زیست از مبدا استرالیا با شعار " ما جوان هستیم اما لال نیستیم" برگزار شد. میلیون ها جوان و دانش آموز در یک نمایش گسترده خواستار اقدام فوری در مورد تغییر اقلیمی و آب و هوایی شدند.
به گزارش «ای بی سی نیوز» اعتراضات اولیه این راهپیمایی بزرگ ابتدا از استرالیا آغاز شد و سپس از جزایر اقیانوس آرام تا هند و ترکیه و در سرتاسر اروپا گسترش یافت. در آمریکا بیش از ۸۰۰ راهپیمایی برنامه ریزی شده و انتظار می رود هزاران جوان و دانش آموز در این راهپیمایی سراسری حضور داشته باشند. در ایالت نیویورک بیش از یک میلیون دانش‌آموز از حدود یک هزار و هشت مدرسه اجازه گرفته‌اند که روز جمعه به جای مدرسه به مرکز شهر بروند. دانش‌آموزان قرار است در این راهپیمایی از بزرگسالان بخواهند که گرمایش زمین را جدی‌تر بگیرند.
گرتا تونبرگ، فعال ۱۶ ساله سوئدی که جنبش اعتصاب مدارس و دانش آموزان در اعتراض به تغییرات آب و هوایی را بنیان گذاشت. تونبرگ پیش از این با هدف مبارزه با آلودگی هوا از سوئد تا آمریکا با قایق سفر کرد و در دو هفته گذشته چندین دیدار و سخنرانی مهم داشته است.
راهپیمایی های مشابه در ده ها کشور از جمله انگلستان، فرانسه و آلمان در حال انجام است. با برگزاری راهپیمایی های اعتراضی «آنگلا مرکل» صدراعظم قصد دارد اقدامات دولت برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را اعلام کند.
به گزارش روزنامه تلگراف هم اکنون اعتراضات جهانی در حفاظت از محیط زیست به شهرهای برلین، ورشو، آتن و پراگ رسیده است و معترضان با سردادن شعارهایی از جمله " زمان هم اکنون برای اقدام در مورد تغییرات آب و هوا" است.
در اوگاندا نیز صدها دانش آموز برای اعتراض به تغییرات اقلیمی در جهان و سیاست های نادرست ریست محیطی کشورها به خیابان آمدند.
این اعتراضات پیش از اجلاس سازمان ملل متحد درباره آب و هوا که روز دوشنبه در نیویورک برگزار می شود، آغاز شده است.
در ماه مارس (فروردین) سال جاری نیز تظاهرات مشابه با الهام از تونبرگ فعال سوئدی در سرتاسر جهان برگزار شده بود.
انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما