plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶
کد مطلب : ۴۵۴۴
ایران 3 - 1 کره جنوبی

صعود مقتدرانه ایران به فینال مسابقات والیبال قهرمانی آسیا

گام نهایی ایران تا سومین قهرمانی آسیا
تیم ملی والیبال ایران با پیروزی مقابل کره جنوبی به فینال مسابقات قهرمانی آسیا صعود کرد.
صعود مقتدرانه ایران به فینال مسابقات والیبال قهرمانی آسیا
تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱۶ امروز (جمعه) در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال قهرمانی آسیا به مصاف کره جنوبی رفت و با نتیجه سه بر یک پیروز شد. ست اول این بازی با امتیاز ۲۵ بر ۲۲ به سود کره جنوبی رقم خورد اما ایران در سه ست بعدی با امتیازات ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۲ حریف خود را شکست داد تا راهی مسابقه نهایی شود.

در اواخر ست چهارم بازی، بازیکنان ۲ تیم با هم درگیر شدند که داور به هر ۲ تیم کارت قرمز داد تا یک امتیاز به حریف اضافه شود. پس از این اتفاقات، وقفه‌ای طولانی در بازی به وجود آمد تا داوران تکلیف محل قرار گرفتن بازیکنان و زننده سرویس را مشخص کنند.

«ایگور کولاکوویچ»  در این بازی تیم خود را با ترکیب اولیه سعید معروف، امیر غفور، سیدمحمد موسوی، علی‌اصغر مجرد، فرهاد قائمی، میلاد عبادی‌پور و محمدرضا حضرت‌پور روانه میدان کرد.

ایران که در این مسابقه تیم‌های سریلانکا، قطر، چین، هند و چین تایپه را شکست داده و مقابل استرالیا باخته است، یک گام دیگر تا رسیدن به سومین مدال طلای خود در تاریخ مسابقات قهرمانی آسیا در پیش دارد.

کره جنوبی در حالی مقابل ایران شکست خورد که در تمام ۶ بازی قبلی خود در این تورنمنت پیروز شده بود.

دیگر مسابقه مرحله نیمه‌نهایی، امروز بین تیم‌های استرالیا و ژاپن برگزار می‌شود و تیم برنده حریف ایران در بازی نهایی خواهد شد.

بیستمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از ۲۲ تا ۳۰ شهریور به میزبانی تهران برگزار می‌شود.

ایران تا پیش از آغاز این دوره از مسابقات، با ۲ طلا، ۲ نقره و ۱ برنز، چهارمین تیم پرافتخار تاریخ رقابت‌های قهرمانی آسیا محسوب می‌شد. ۲ قهرمانی ایران در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ با هدایت «خولیو ولاسکو» کسب شد و پس از آن ایران در مسابقات سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ با تیم اصلی خود شرکت نکرد.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما