plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۴۵۳۱
در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس

تمرین مشترک جنگنده های نیروی هوایی ارتش و سپاه برفراز خلیج فارس

رژه نیروهای نظامی ۳۱ شهریور همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس
دومین روز تمرین مشترک جنگنده های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح جمعه 29 شهریور ماه برفراز آبهای خلیج فارس با موفقیت به پایان رسید. این تمرین که به منظور آمادگی بیشتر برای شرکت در رژه باشکوه ۳۱ شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس پیش بینی شده است
تمرین مشترک جنگنده های نیروی هوایی ارتش و سپاه برفراز خلیج فارس
به گزارش ایصال نیوز، دومین روز تمرین مشترک جنگنده های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح جمعه 29 شهریور ماه برفراز آبهای خلیج فارس با موفقیت به پایان رسید. دراین تمرین انواع جنگنده های شکاری، تاکتیکی، شناسایی، ترابری و سوخت رسان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شرکت داشتند. در این تمرین که به منظور آمادگی برای شرکت در رژه هرچه باشکوه تر ۳۱ شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس پیش بینی شده، اقتدار، صلابت و توان خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه به نمایش گذاشته شد.
در نخستین روز تمرین هوایی تیزپروازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت هفته دفاع مقدس که صبح روز چهارشنبه هفته جاری برگزار شده بود، جنگنده های نیروی هوایی از طریق پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی بندرعباس واقع در استان هرمزگان به پرواز درآمدند تا خود را برای رژه ۳۱ شهریورماه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس آماده کنند.
جانشین فرمانده نیروی هوایی به همین مناسبت، نقش ایران در تامین امنیت پایدار خلیج فارس و تنگه هرمز بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: رژه مشترک هوایی ۳۱ شهریور پیام صلح و دوستی برای کشورهای همسایه و دوست و امیدواری برای دوستداران نظام در منطقه است.
امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی در حاشیه تمرین رژه جنگنده بمب افکن های این نیرو که برای رژه مشترک هوایی ۳۱ شهریور که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد، افزود: سومین رژه هوایی مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به میزبانی پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی بندرعباس و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد. وی ادامه داد: در این رژه مشترک هوایی انواع هواپیماهای شکاری بمب افکن سنگین، ترابری سبک، گشت و شناسایی دریایی و بالگرد از نیروهای هوایی و دریایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه حضور خواهند داشت.
جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش، هدف از برپایی این رژه را نمایش اقتدار و توانمندی نیروهای مسلح، ایجاد وحدت و همدلی در بین نیروهای ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد.
امیر خلبان واحدی تصریح کرد: ارتقای دانش تخصصی خلبانان، ارزیابی سطح آمادگی یگان‌های عملیاتی هوایی و همچنین ایجاد امید و نشاط و تضمین حفاظت و حراست از مرزهای هوایی کشورمان، از دیگر اهداف از پیش تعیین شده این رژه هوایی است. وی بیان داشت نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت پایدار منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز بسیار حائز اهمیت است و پیام این رژه مشترک هوایی، صلح و دوستی برای کشورهای دوست و همسایه و ایجاد امیدواری در میان علاقمندان و دوستداران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه خواهد بود.
وی با بیان اینکه ما معتقدیم امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز تنها به دست کشورهای منطقه حاصل خواهد شد تصریح کرد: حضور بیگانگان در منطقه لطمات جبران ناپذیری را متوجه ساختار امنیتی این شاهراه بین المللی خواهد کرد و صدمات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.
هفته دفاع مقدس که از ۳۱ شهریور به مدت یک هفته است رژه نیروهای مسلح ، برگزاری مسابقه های مختلف ورزشی و مصاحبه فرمانده ها با رسانه ها پیش بینی شده است.
انتهای پیام/*
۳
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما