plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶
کد مطلب : ۴۴۸۱

گفتگوی تلفنی ظریف و وزیر امور خارجه انگلیس

«محمد جواد ظریف» و «دومینیک راب» وزیران امور خارجه ایران و انگلیس در گفت و گوی تلفنی آخرین تحولات جاری منطقه و اجرای برجام را بررسی کردند. این تماس پس از آن انجام گرفت که انگلیس و آلمان به توافق رسیده‌اند که باید با شرکای بین‌المللی برای شکل دهی یک پاسخ مشترک و جمعی به حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی همکاری کنند.
گفتگوی تلفنی ظریف و وزیر امور خارجه انگلیس
به اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، در این گفت وگوی تلفنی همچنین در خصوص آخرین تحولات روابط دو جانبه، تحولات مربوط به اجرای برجام برخی مسائل کنسولی فی مابین مورد بحث قرار گرفت.
دکتر ظریف و راب در این گفت وگوی تلفنی درباره تحولات جاری در منطقه به ویژه اوضاع یمن و سایر موضوعات مورد علاقه تبادل نظر کردند.
در عین حال به گزارش تسنیم، سخنگوی نخست وزیر انگلیس امروز سه شنبه گفت: بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به توافق رسیده‌اند که باید با شرکای بین‌المللی برای شکل دهی یک پاسخ مشترک و جمعی به حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی همکاری کنند. وی در ادامه افزود: رهبران دو کشور موافقت کرده‌اند که تنش زدایی در منطقه خاورمیانه کاملا لازم و ضروری است و برای یک اتخاذ یک رویکرد مشترک در قبال ایران توافق کردند.
انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما