plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵
کد مطلب : ۴۴۸۰

توضیحات سخنگوی قوه قضائیه درباره اعتراضات کارگران هپکو

برخی کارگران شرکت هپکو اراک روز گذشته در اعتراض به بلاتکلیفی سهامدار کارخانه و همچنین عدم پرداخت معوقات مزدی خود در راه‌آهن اراک تجمع اعتراضی برگزار کردند.
توضیحات سخنگوی قوه قضائیه درباره اعتراضات کارگران هپکو
به گزارش ایصال نیوز، اعتراض کارگران هپکو امروز باز هم یکی از داغ‌ترین اخبار کارگری بود. اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده کارگران بازداشتی هپکو اراک گفت: در پرونده منتسب به کارگران تنها ٢ تا ٣ نفر کارگر هستند و بقیه هیچ ربطی به کارگران ندارند و در کنار اینها قرار گرفتند و ابعاد پرونده را گسترش دادند. برخی به ناحق سر سفره کارگران نشستند یا نان آنها را خوردند یا نان کارگران را آجر کردند.
در پی اعتراضات دیروز دوشنبه کارگران هپکو اراک، تلاش‌های ایلنا برای تماس با مقامات استان مرکزی در ارتباط با بازداشت کارگران معترض هپکو تاکنون بی‌نتیجه مانده است این درحالیست که منابع خبری از بازداشت حدود 25 کارگر خبر می‌دهند.
محمدتقی آبایی هزاوه (مدیرکل تعاون، کار ور فاه اجتماعی استان مرکزی) گفت: دیروز چند ساعتی کارگران (هپکو) ریل راه‌آهن را بسته بودند که استاندار در جمع کارگران معترض حاضر شد و با آنها صحبت کرد؛ فرمانده سپاه و جانشین فرمانده انتظامی نیز در جمع حاضر شدند و با کارگران مذاکره کردند اما کارگران قانع نشدند.
 گفتنی است، به رغم اینکه روز دوشنبه بسته شدن راه‌آهن توسط کارگران معترض هپکو تکذیب شده بود، امروز مدیرکل تعاون، کار ور فاه اجتماعی استان مرکزی تایید کرد که این اتفاق رخ داده است.
انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایلنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما