plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
کد مطلب : ۴۴۴۹
توصیه حزب کمونیست چین به مردم هنگ کنگ

دست به دامان غرب نشوید، غرب حتی قادر به حل مشکلات خود نیست

تجمع هنگ کنگی ها مقابل کنسولگری بریتانیا
حزب حاکم چین به دنبال تجمع معترضان در مقابل کنسولگری بریتانیا در هنگ کنگ و درخواست حمایت لندن از آنها، در مطلبی که رسانه های این کشور منتشر کرده اند خطاب به معترضان هنگ کنگی آورده است که دست به دامان غرب نشوید زیرا غرب نمی تواند به شما کمک کند.
دست به دامان غرب نشوید، غرب حتی قادر به حل مشکلات خود نیست
به گزارش ایصال نیوز، کمیسیون امور سیاسی حزب کمونیست چین در این مطلب آورده است؛ غربی ها هزاران مایل با چین و هنگ کنگ فاصله دارند و نمی توانند کاری برای معترضان انجام دهند و وابستگی به آنها بی نتیجه است. حزب حاکم چین افزوده است کشورهای غربی امروز حتی قادر به حل و فصل مشکلات خود نیستند به همین دلیل بعید است هنگ کنگی های معترض برای آزادی و دمکراسی دست به دامان آنها شوند.
حزب کمونیست تاکید کرده است جوانان هنگ کنگی بجای دلبستگی به غرب و درخواست از آنها باید از فرصت های اقتصادی در سرزمین مادری (چین) بهره بگیرند و این امید را که غربی ها می توانند مشکلاتشان را حل کنند، کنار بگذارند.
کمیسیون امور حقوقی و سیاسی حزب حاکم خاطر نشان کرده است انگیزه های جوانان هنگ کنگی قابل درک است اما غربی ها نمی توانند مشکلات آنها را حل کنند. در این مطلب اضافه شده است سختی شرایط جوانان در زمینه یافتن شغل گرفته تا تحصیل و بسیاری از چالش های اقتصادی و اجتماعی برای آنان قابل درک است اما اینکه برای حل آنها به غربی ها متوسل شوند کاری بیهوده است.
این کمیسیون با طرح این سوال آیا آنها که خواستار ریختن جوانان به خیابان های هنگ کنگ هستند قادر به حل مشکلاتی چون بیکاری، مسکن و آموزش و پرورش هستند، آورده است: آنها فقط واژه های توخالی دمکراسی و آزادی تحویل می دهند و عملا کاری از دستشان برنمی آید. حزب حاکم چین می افزاید که غربی ها نه می خواهند و نه می توانند برای هنگ کنگی ها کاری انجام دهند امروز ارزش های غربی چون دمکراسی و آزادی در خود آن کشورها به چالش کشیده شده است.
توصیه های چین خطاب به معترضان در شرایطی مطرح شده که شمار زیادی از آنها روز یکشنبه در مقابل کنسولگری بریتانیا در هنگ کنگ تجمع کرده و شعارهایی در حمایت از انگلستان سر دادند و خواستار آن شدند که بریتانیا حمایت جدی از معترضان داشته باشد.
گزارش های رسانه ای حاکی است پلیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور و فشار آب استفاده کرده است. براساس این گزارشها، معترضان به انگلیسی فریاد می زدند: «یک کشور، دو سیستم، مرده است»، «هنگ کنگ آزاد است» و برخی از آنها پرچم های بریتانیا را نیز در دست داشتند.
چین از غرب از جمله آمریکا و انگلستان خواسته است در امور هنگ کنگ مداخله نکنند اما این کشورها می گویند برای اجرای اصل یک چین و دو نظام در هنگ کنگ به طور مناسب در این منطقه مسئولیت سیاسی دارند.
گفتنی است، دولت محلی هنگ کنگ که تحت حاکمیت چین است هفته هاست که با خشونت هایی از سوی معترضان و اغتشاش گران مواجه شده است. هنگ کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ تحت سیطره بریتانیا بوده است، اما در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان پیشین با بریتانیا، به جمهوری چین پیوست. این منطقه، بیش از هفت میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از مراکز مهم مالی در منطقه شرق آسیا و جهان به شمار می رود.
انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما