plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۴۴۱۹

درخواست فوری اتحادیه اروپا از ایران

اروپایی ها بازهم خود را به فراموشی زدند!
اتحادیه اروپا و نمایندگان کشورهای اروپایی بدون اشاره به نقض تعهدات و مسئولیتهای خود در برجام، شب گذشته طی بیانیه ای مشترک از ایران خواستند تا فورا به تعهدات برجامی خود برگردد. فرانسه، آلمان، انگلستان و نماینده عالی اتحادیه اروپا خاطرنشان کردند، که آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در گزارش خود به تاریخ ۸ سپتامبر تأیید کرد که سانتریفیوژهای پیشرفته ای در نطنز نصب و یا در حال نصب شدن هستند.
درخواست فوری اتحادیه اروپا از ایران
به گزارش ایصال نیوز، جمعه شب، در یک بیانیه مشترک پاریس، برلین، لندن و بروکسل از ایران خواستند که به تعهدات خود در برجام بازگردد. در اطلاعیه مشترک وزیران خارجه فرانسه، آلمان، انگلستان و نماینده عالی اتحادیه اروپا نسبت به آخرین اظهارات و اقدامات ایران ابراز نگرانی کرده اند و از ایران خواسته اند تا فعالیت هایی را که مطابق با تعهدات در برنامه جامع اقدام مشترک وجود ندارد محدود و متوقف کند.
فرانسه، آلمان، انگلستان و نماینده عالی اتحادیه اروپا ابراز نگرانی عمیق خود درمورد اظهارات و اقدامات اخیر ایران که بر خلاف تعهدات خود تحت برنامه جامع اقدام مشترک ارزیابی شده را طی یک اطلاعیه مشترک بیان کردند و خاطرنشان شد، که آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در گزارش خود به تاریخ ۸ سپتامبر تأیید کرد که سانتریفیوژهای پیشرفته ای در نطنز نصب و یا در حال نصب شدن هستند.
در این بیانیه آمده است: ما از این فعالیت بسیار نگران هستیم. وزیران سه كشور و نماینده عالی اتحادیه اروپا تأكید کردند که، ما معتقدیم که وقایع اخیر لزوم بر تلاش های دیپلماتیک را برای از سرگیری گفتگوها تشدید می کند و ما کاملاً از گفتگوها پشتیبانی می کنیم؛ ما همچنان از برجام حمایت می كنیم و از ایران می خواهیم كه فعالیتهای خود را كه مطابق با تعهداتش تحت برجام نیست كنار بگذارد و از اقدامات بیشتر خودداری كند؛ ما از ایران می خواهیم تا با همه آژانس های بین المللی انرژی اتمی در مورد همه موضوعات مربوطه، از جمله توافق نامه جامع هسته ای همکاری کند.
ایران پیش از این از اجرای سومین گام کاهش تعهدات توافق هسته ای این کشور به عنوان اقدام متقابل در برابر خروج ایالات متحده از توافق هسته ای که در یک سال پیش از سوی ایالات متحده انجام شد اعلام کرد،در نظر دارد، به دلیل عدم تعهد طرفین اروپایی به توافق از 6 سپتامبر تهران تصمیم دارد خود را با محدودیتهای (اختیاری) مقرر در توافق هسته ای در رابطه با تحقیق و توسعه در زمینه فناوری هسته ای مقید نکند. تهران گزارش داد، که قرار است تعداد بیشتری از سانتریفیوژهای خارج از مفاد توافق هسته ای را استفاده کنند.
بر اساس گزارش آژانس مطبوعاتی فرانسه، آژانس بین المللی انرژی اتمی بعد از بازرسی های انجام داده از ابتدای آخرین مرحله کاهش تعهدات هسته ای تهران، گزارش داد که در تاریخ ۷ سپتامبر ، ایران ۲۲ سانتریفیوژ از نوع IR-4، یک سانتریفیوژ از نوع IR-5 ، ۳۰ سانتریفیوژ IR-6 و ۳ سانتریفیوژ از نوع IR-6 نصب کرده است. خاطرنشان می شود كه سانتریفیوژها در تأسیسات هسته ای نطنز نصب شده اند.
انتهای پیام/*
۳
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما