plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۴۳۷۱
محکومیت اظهارات توسعه طلبانه نتانیاهو

اردن وعده انتخاباتی نتانیاهو را به‌شدت محکوم کرد

افزایش تنش با سخنان نتانیاهو درباره «دره اردن»
بلافاصله پس از اظهارات توسعه طلبانه نتانیاهو، حماس و گروههای مقاومت اسلامی در غزه، حکومت خودگردان فلسطینی در رام الله، ایران، حزب الله، ترکیه، سازمان ملل، کویت، قطر، عربستان و بسیاری از دیگر کشورهای عربی این اظهارات بنیامین نتانیاهو را خطرناک دانستند و محکوم کردند.
اردن وعده انتخاباتی نتانیاهو را به‌شدت محکوم کرد
به گزارش ایصال نیوز، بنیامین نتانیاهو دیروز سه شنبه ابتدا در یک سخنرانی تلویزیونی و سپس در سخنرانی انتخاباتی در شهرک اشغالی اشدود مدعی شد در صورت پیروزی در انتخابات هفته آینده رژیم صهیونیستی، منطقه «دره اردن» در کرانه باختری را با کمک ترامپ به اسرائیل ضمیمه خواهد کرد. 
ساعاتی پس از این ادعاهای توسعه طلبانه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به منظور گسترش شهرک‌سازی‌ها تا داخل خاک اردن، وزیر خارجه اردن به شدت واکنش نشان داد.
«ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن، در صفحه توئیتر خود نوشت: «اعلام نخست‌وزیر اسرائیل مبنی بر گسترش شهرک‌سازی‌های غیر قانونی و اعمال حاکمیت در منطقه «دره اردن» و شمال «دریای مرده» بحران‌آفرینی خطرناک و یک اقدام انتخاباتی است که اساس روند حل مسالمت‌آمیز بحران را از بین‌ می‌برد و منطقه را به سمت خشونت و بحران بیشتر سوق می‌دهد.»
از سوی دیگر، بلافاصله پس از اظهارات توسعه طلبانه نتانیاهو، حماس و گروههای مقاومت اسلامی در غزه، حکومت خودگردان فلسطینی در رام الله، ایران، حزب الله، ترکیه، سازمان ملل، کویت، قطر، عربستان و بسیاری از دیگر کشورهای عربی این اظهارات بنیامین نتانیاهو را خطرناک دانستند و محکوم کردند.
به گزارش خبرگزاری فلسطین الیوم، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیروز سه‌شنبه در شهرک اشغالی «اشدود» در یک سخنرانی انتخاباتی و دقایقی قبل از اینکه از ترس موشکهای شلیک شده از غزه به پناهگاه فرار کند، بار دیگر رسما اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات هفته آینده، شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری و بخش‌های مهمی از این منطقه را به اسرائیل الحاق می‌کند. او مدعی شد که در صورت پیروزی در انتخابات و با حمایت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، ضمن اجرای طرح «معامله قرن» بلافاصله «دره اردن» و شمال «بحر المیت» (دریای مرده) را تحت حاکمیت فلسطین اشغالی اعلام می‌کند.
گفتنی است،«غور اردن» یا همان دره اردن حدود 2400 کبلومتر مربع مساحت دارد و حدود 30 درصد کرانه باختری را شامل می شود.
انتهای پیام/*
۱
مترجم : احمد امینی
مرجع : الجزیره
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما