کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس دفتر سیاسی «حماس» مطرح کرد

ایجاد «استراتژی ملی فلسطین» برای مقابله با طرح «معاهده قرن»

تأکید بر آزادی از اشغال و سازماندهی بر اساس مشارکت

آناتولی , 18 شهريور 1398 ساعت 15:17

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» طی سخنانی در یک گردهمایی در غزه خواستار ایجاد «استراتژی ملی فلسطین» برای مقابله با طرح «معاهده قرن» ایالات متحده آمریکا شد.


به گزارش ایصال نیوز، اسماعیل هنیه با تأکید بر اینکه استراتژی ملی فلسطین مبتنی بر سه پایه اساسی است، گفت: نخست؛ مذاکره یا صلح با دشمن نیست٬ آزادی از اشغال است. دوم؛ سازماندهی بر اساس اصل مشارکت و عدم محرومیت در داخل و به رسمیت شناختن همه شکل گیری‌ها در فلسطین است. سوم؛ هر چه در توان داریم در برابر اشغال مقاومت خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: «معامله قرن» بر پناهندگان، قدس، کنترل کرانه باختری، گسترش شهرک سازی و تخریب تاسیس کشور فلسطین متمرکز شده است.

گفتنی است پس از روی کارآمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا این کشور بحث و گزارش‌های بسیاری درباره طرح «معامله قرن» که طبق آن دولت فلسطین در بخشی از صحرای سینا تشکیل خواهد شد، افزایش یافته است. این مسئله با واکنش شدید فلسطینیان و مسلمانان مواجه شده است.

گفته می‌شود این طرح مفادی علیه فلسطینیان همچون واگذاری تمام بخشهای قدس به اسرائیل و ادامه وجود بخش اعظم شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری را در بردارد. در این طرح بازگشت نزدیک به 6 میلیون آواره فلسطینی به سرزمین‌شان جای داده نشده است. کمک مالی به فلسطین و درنظرگرفتن منطقه ای در اطراف قدس به عنوان پایتخت فلسطین از دیگر مفاد آن است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 4327

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/4327/ایجاد-استراتژی-ملی-فلسطین-مقابله-طرح-معاهده-قرن

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir