کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه

آغاز عملیات گشت زنی آمریکا و ترکیه در منطقه امن سوریه

سوریه تجاوز به تمامیت ارضی‌اش را محکوم کرد

سانا , 17 شهريور 1398 ساعت 20:01

وزارت امور خارجه سوریه، اقدام دولت‌های آمریکا و ترکیه برای راه‌اندازی «گشتی‌های مشترک» در شمال سوریه را محکوم و آن را نقض آشکار قانون بین‌الملل و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه توصیف کرد. با توافق آمریکا و ترکیه و با اطلاع روسیه از امروز 17 شهریور گشت زنی مشترک نیروهای آمریکایی و ترکیه ای در محدوده منطقه امن در داخل خاک سوریه آغاز شد.


به گزارش ایصال نیوز، سوریه، آغاز گشت زنی زمینی مشترک ترکیه و آمریکا در منطقه الجزیره سوریه(منطقه امن) را محکوم کرده و آن را ناقض قوانین بین المللی توصیف کرد.
یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه به خبرگزاری رسمی این کشور (سانا) گفت، «جمهوری عربی سوریه، اقدام دولت آمریکا و رژیم ترکیه به راه‌اندازی گشتی‌های مشترک در منطقه الجزیره سوریه، را بشدت محکوم می‌کند چرا که نقض آشکار قوانین بین‌الملل و حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه است».
این منبع در وزارت خارجه سوریه همچنین تأکید کرد که «سوریه این گام را به معنای کامل کلمه، تجاوزی می‌داند که هدفش پیچیده و طولانی‌تر کردن عمر بحران در سوریه، پس از موفقیت‌های میدانی ارتش عربی سوریه مقابل گروه‌های تروریستی است».
به گفته این منبع، سوریه این اقدام را «که ایجاد منطقه امن نامیده می‌شود، مطلقاً رد می‌کند» و بر عزم خود برای کنار زدن همه برنامه‌هایی که هدفش تمامیت ارضی سوریه است، پا می‌فشارد.
از سوی دیگر، دولت سوریه با اشغالگر خواندن دولت ترکیه در عملیات نظامی در منطقه عفرین و سایر مناطق شمال سوریه، بارها خواستار خروج نیروهای ارتش ترکیه از خاک سوریه شده است.
گفتنی است شبکه های خبری از جمله الجزیره، امروز یکشنبه نخستین تصاویر از گشتی‌های مشترک آمریکا و ترکیه را که در حال گشت‌زنی در حدفاصل بین دو روستای «الحشیشیه» و «نص تل» در شرق شهر تل‌أبیض هستند، منتشر کردند.
آنکارا و واشنگتن اخیرا اعلام کردند که درباره تشکیل «منطقه امن» در شمال سوریه به توافق رسیده‌اند. طبق اعلام وزارت خارجه ترکیه، دو کشور درباره ایجاد مرکز هماهنگی عملیات مشترک و منطقه امن در شمال سوریه هم توافق کرده‌اند و از امروز 17 شهریور گشت زنی مشترک را در محدوده منطقه امن در داخل خاک سوریه آغاز کرده اند. نیروهای دمکراتیک سوریه و کردها قبلا استحکامات خود در این منطقه را با درخواست آمریکا جمع آوری کرده بودند.
انتهای پیام/*


کد مطلب: 4314

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/4314/آغاز-عملیات-گشت-زنی-آمریکا-ترکیه-منطقه-امن-سوریه

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir