plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۴۳۱۰
در صورت پاسخ مثبت عربستان

اعزام زائران حج عمره از سر گرفته می‌شود

مذاکرات در جریان است
رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: با توجه به روند خوب مذاکرات انجام گرفته ی مسئولان ایرانی با وزارت حج عربستان، در صورت پاسخ مثبت به پیشنهادهای ایران اعزام زائران حج عمره پس از صفر آغاز خواهد شد.
اعزام زائران حج عمره از سر گرفته می‌شود
علیرضا رشیدیان روز یکشنبه پس از بازگشت از عربستان به ایران در فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: امیدوارم وزارت حج عربستان تا ۱۵ روز آینده پاسخ مذاکرات انجام گرفته را اعلام کند که در این صورت ساماندهی و سازماندهی ما برای اعزام به عمره پس از ماه صفر به انجام خواهد رسید.

وی اظهار داشت: تضمین کرامت امنیت و آرامش زائران ایرانی که مورد پذیرش وزارت حج عربستان نیز قرار گرفت از جمله مهمترین خواسته‌های ما در روند این مذاکرات بوده است.

 وی با اشاره به اینکه مذاکرات انجام گرفته در چندین مرحله به انجام رسید گفت: ضرورت حمایت های کنسولی از زائران ایرانی در زمان سفرهای عمره و بازگشایی دفتر کنسولی از جمله پیشنهادهای ما در این مذاکرات بوده است.

وی اظهار داشت: دفتر حافظ منافع که امیدوارم با پیگیری های وزارت خارجه این موضوع حل شود، اعزام و استقرار تعدادی از اعضای کنسولگری همانند زمان حج واجب در عربستان نیز از دیگرموضوعات مذاکرات طرفین بود.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه عربستان قوانین سختی برای اتباع خود در صورت سفر به ایران اجرایی کرده است، گفت:‌ در قوانین سخت گیرانه عربستان اگراتباع آن کشور به ایران سفر کنند علاوه بر جریمه نقدی گذرنامه آنان اخذ شده و با آنها برخوردهای سختی صورت می گیرد و در این مذاکرات خواستار لغو این قوانین شدیم.

رشیدیان با بیان اینکه امیدوارم بزودی شاهد سفر سیاحان و گردشگران و زائران عربستان به ایران باشیم، افزود: برای راه اندازی حج عمره در چندین مرحله مذاکرات خوبی با وزیر حج عربستان به انجام رسید.

انتهای پیام/*
۴
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما