plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰
کد مطلب : ۴۲۵۰
سخنگوی وزارت امور خارجه تشریح کرد

ظریف خطاب به موگرینی: گام سوم در راستای پاراگراف 36 برجام است

جزئیات نامه ظریف به موگرینی در مورد گام سوم
سخنگوی وزارت امور خارجه، جزئیات نامه محمدجواد ظریف به فدریکا موگرینی درباره گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران را اعلام کرد.
ظریف خطاب به موگرینی: گام سوم در راستای پاراگراف 36 برجام است
سیدعباس موسوی گفت: دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز پنجشنبه (۱۴ شهریور) با ارسال نامه‌ای خطاب به خانم موگرینی نماینده عالی سیاست خارجی و دفاعی اتحادیه اروپا اعلام کرد به دلیل تبعات ناشی از خروج آمریکا از برجام و تحمیل مجدد تحریم‌های آن کشور و ناتوانی سه کشور اروپایی به اجرای تعهدات خود در برجام و در بیانیه‌های کمیسیون مشترک، جمهوری اسلامی ایران از امروز تمامی تعهدات خود در برجام در حوزه تحقیق و توسعه هسته‌ای را متوقف می‌کند.

موسوی افزود: در این نامه تاکید شده است که این اقدام دقیقاً در راستای حقوق ایران در برجام و به‌ویژه بر مبنای پاراگراف ۳۶ آن بوده و در پاسخ به نقض گسترده و مستمر برجام طی ۱۶ ماه گذشته انجام می‌شود. جزئیات فنی و عملیاتی توقف تعهدات ایران در حوزه تحقیق و توسعه هسته‌ای متعاقباً به اطلاع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهد رسید.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، در پایان نامه وزیر امور خارجه ایران تاکید شده است که «جمهوری اسلامی ایران به منظور نشان دادن حسن نیت خود، آمادگی دارد به گفت‌وگو با طرف‌های باقی‌مانده در برجام در تمامی سطوح ادامه دهد و در صورت عمل طرف‌های مقابل به کلیه تعهدات خود در برجام، مجدداً به اجرای کامل برجام برگشت کند.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما