plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۱
کد مطلب : ۴۲۱۸

رویکردهای حوزه فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در جلسه هم اندیشی با تشکلهای کارگری و بازنشستگی:نهادینه کردن مفاهیم بیمه و تأمین اجتماعی در سطح جامعه، از رویکردهای حوزه فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی است.
رویکردهای حوزه فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی
به گزارش ایصال نیوز، دکتر محمدرضا جعفریان، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در نشست هم اندیشی با تشکلهای کارگری و بازنشستگی آذربایجان شرقی، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد حوزه فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی طی سالهای اخیر، اذعان داشت: شرایط سازمان تامین اجتماعی متاثر از وضعیت اقتصادی و همچنین نظام سلامت کشور است و مشکلات موجود در این حوزه ها، باعث تحمیل هزینه های غیر متعارف و غیرضروری به سازمان شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی، با بیان اینکه سازمان به دنبال واگذاری شرکتهای زیان ده و خروج از بنگاه داری به سمت سهامداری است، تصریح کرد :برخی از شرکتها و کارخانجات واگذار شده به شستا، برای تغییر ساختار و بازگشت به فرایند سوددهی، نیازمند تامین سرمایه بالایی هستند که در شرایط موجود، واگذاری آنها منطقی تر است.
دکتر جعفریان، تبادل افکار با شرکای اجتماعی را از رویکردهای اولویت دار سازمان تامین اجتماعی طی سنوات اخیر دانست و تصریح کرد: با توسعه گفتمان مباحث بیمه و تامین اجتماعی در جامعه، به دنبال نهادینه کردن مفاهیم بیمه و گسترش انواع بیمه های اجتماعی بین آحاد جامعه هستیم و در این راستا برای اولین بار از سال جاری، در 9 کتاب درسی در ۱۱ مبحث، مفاهیم و عناوین تامین اجتماعی مطرح شده است و علاوه بر آن ساله بالغ بر ۳۵ هزار دانش آموز را وارد شعب تامین اجتماعی کرده و مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی را به آنها ارایه نموده ایم.
وی با بیان اینکه یکی از علل کاهش ضریب پشتیبانی سازمان، ناشی از عدم وجود سه جانبه گرایی در سازمان بوده است، اذعان داشت: تصویب برخی قوانین بازنشستگی های پیش از موعد، توازن منابع و مصارف سازمان را برهم زده و لازم است در این راستا اقدامات اصلاحی و بازنگری های کارشناسی صورت پذیرد.
حسن صادقی، معاون دبیرکل خانه کارگر و رئیس اتحادیه پیشکسوتان کارگری نیز در این نشست، با تأکید بر اینکه نیازمند این هستیم که تصویری صحیحی از سازمان تامین اجتماعی با توجه به وضعیت موجود را بازسازی کرده و در جلسات این چنین به مخاطبین منعکس کنیم، اذعان داشت: وضعیت سازمان تامین اجتماعی در شرایطی نیست که مطالبات جدیدی را به آن تحمیل کنیم. وی، تامین اجتماعی را نیازمند پوست اندازی و نوسازی و بازسازی دانست و گفت: در این راستا بایستی شرکای اجتماعی سازمان، پیشگام تر از درون آن حرکت کرده و تداوم و قوام آن را تضمین کند و اگر این چنین نباشد با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.
حسن صادقی، با تأکید بر اینکه هیچ دولتی، توانایی احیای سازمانی مانند سازمان تامین اجتماعی را در صورت بحران نخواهد داشت، افزود، نیازمند تحول عمیق در حوزه های مختلف تامین اجتماعی هستیم و بایستی همگی ضمن مطالبه گری، مدافع تامین اجتماعی باشیم.
جعفر سمساری، مدیر کل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی نیز در این نشست، با بیان اینکه تعامل با شرکای اجتماعی در حوزه های کارفرمایی، بازنشستگی و کارگری، در راستای شناسایی مطالبات و مشکلات مخاطبین سرلوحه امور قرار گرفت، اذعان داشت: در این راستا، جلسات مدون هم اندیشی و آموزشی در استان برگزار می شود. سمساری، تشکلها و نهادهای اجتماعی را بازوان توانمند سازمان در جهت تحقق اهداف و برنامه ها دانست و تصریح کرد: با وجود همدلی و همراهی این نهادها، شاهد تعالی هر چه بیشتر سازمان خواهیم بود.
مسگری، رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی و عضو کانونعالی بازنشستگان و مستمری بگیران نیز در این جلسه با بیان اینکه احیای معاونت فرهنگی، بستری برای پیگیری و انعکاس مطالبات شرکای اجتماعی بوده، از اجرای طرح کرامت رضوی، طرح نسیم سلامت و المپیاد های ورزشی قدردانی کرد و افزود: همسان سازی حقوق بازنشستگان، ارتقای معیشت، افزایش تسهیلات بانکی و اجرای دقیق قانون الزام درمان از مطالبات جامعه بازنشستگی است.
علمدوست، رییس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی نیز، با تأکید بر لزوم توسعه فرهنگ بیمه و تأمین اجتماعی در بین آحاد جامعه، بیمه و تأمین اجتماعی را به عنوان مأمنی امن برای نیروی کار در زندگی دانست و اذعان داشت: عدم آگاهی مخاطبین از حقوق حقه خود، موجب نارسایی های اجتماعی زیادی در جامعه می گردد.
بیت اله حسینی زاد، رئیس مجمع نمایندگان کارگران آذربایجان شرقی نیز صیانت از سازمان تامین اجتماعی را یک مطالبه مهم عمومی دانست و تصریح کرد: رعایت حقوق متقابل شرکای اجتماعی و سازمان بایستی در مطالبات صنفی مورد توجه قرار گیرد. وی با تأکید بر رعایت دقیق قوانین و مقررات، به کارگیری مجدد بازنشستگان به ویژه در مشاغل مدیریتی را مورد انتقاد قرارداده و اذعان داشت، این موضوع ضمن ایجاد بار مالی بر سازمان تأمین اجتماعی، مخل شرایط کار و اشتغال می باشد.
ناصر چمنی، رییس انجمن صنفی کارگران ایران نیز در این جلسه با قدردانی از چگونگی بررسی مسایل و تبلور سه جانبه گرایی در سازمان طی سالهای اخیر، تعامل مطلوب اداره کل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی با مخاطبین را راه گشای حل بسیاری از مشکلات و رفع چالشها دانست و افزود: باید شرایط پیش روی سازمان را به درستی درک نموده و با مشارکت در گفتمان منطقی و کارشناسی مشکلات و چالشهای پیش رو احصا نموده و در جهت رفع آنها تلاش نماییم.
کریم صادق زاده تبریزی، دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات آذربایجانشرقی، نیز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، کار و کارگر را به عنوان ارزش در جامعه دانست و اذعان داشت: در استان آذربایجانشرقی، بالغ بر ۴۰ درصد از جمعیت شاغل، در بخش صنعت فعالیت دارند. رییس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تبریز، با اعلام اینکه همه تشکلهای استانی، مستقل از هم در راستای هدفی واحد با هم همکاری داشته و به جد به دنبال مطالبات جامعه کارگری و بازنشستگی هستند، همسان سازی حقوق بازنشستگان، مسکن اجتماعی بازنشستگان، افزایش تسهیلات بانکی، تخصیص کارت منزلت و ایجاد خانه امید را از مطالبات بازنشستگان دانست.
انتهای پیام/*
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما