plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۹
کد مطلب : ۴۱۸۷
جزئیات درخواست پاریس از واشنگتن

ارزیابی مثبت وزیر دارایی فرانسه از گفت‌وگو با وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره ایران

تداوم فضاسازی رسانه ای در آستانه گام سوم ایران
یک منبع فرانسوی گفت وزیر دارایی این کشور در واشنگتن خواستار صدور معافیت‌های تحریمی برای برخی شرکت‌ها جهت مجاز کردن فروش نفت ایران به چین، هند و ژاپن شده است.
ارزیابی مثبت وزیر دارایی فرانسه از گفت‌وگو با وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره ایران
به گزارش ایصال نیوز، یک مقام فرانسوی درباره جزئیات جدیدی از رایزنی‌های پاریس و واشنگتن بر سر بسته پیشنهادی اروپایی‌ها به ایران خبر داده است. خبرگزاری بلومبرگ نوشته «برونو لا مئیر»، وزیر دارایی فرانسه امروز سه‌شنبه در واشنگتن با «استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد. او همچنین قرار است با مشاور اقتصادی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و مشاور او در امور تجاری هم دیدار کند.
یک مقام فرانسوی به بلومبرگ گفت وزیر دارایی فرانسه در دیدار با منوشین خواستار صدور معافیت‌های تحریمی برای شرکت‌هایی شده که به ایران اجازه خواهد داد به چین، هند و ژاپن نفت بفروشد. بلومبرگ می‌گوید سفر لا مئیر به واشنگتن در راستای پیشبرد طرحی است که فرانسه برای نجات برجام قصد دارد به ایران پیشنهاد دهد.
وزیر دارایی فرانسه بعد از دیدار با استیون منوشین در توئیتی بدون اشاره به ایران گفت که گفت‌وگوهای مثبتی با وزیر خزانه‌داری آمریکا داشته است. بخش دیگری از بسته پیشنهادی فرانسه به ایران راه‌اندازی یک خط اعتباری به ارزش ۱۵ میلیارد دلار را شامل می‌شود.
ساعتی قبل‌تر منابع غربی و ایرانی به «رویترز» گفته‌اند پیشنهاد فرانسه برای اعطای خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری به ایران منوط به اجازه آمریکا است. «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه هم سه‌شنبه در جمع‌خبرنگاران گفت رایزنی‌ها بر سر راه‌اندازی این خط اعتباری که نفت ایران تضمینی برای اعتبار آن به شمار می‌رود، ادامه دارند.
وزیر امور خارجه فرانسه در جمع خبرنگارن گفت: «این طرح عبارت است از راه‌اندازی یک خط اعتباری با ضمانت پول نفت ایران در ازای بازگشت ایران به برجام، انجام مذاکراتی در خصوص امنیت خلیج فارس و منطقه و وضعیت توافق هسته‌ای پس از سال ۲۰۲۵.» لودریان در بخشی از سخنانش گفت پیش‌فرض اجرایی شدن این طرح موافقت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای صدور معافیت از تحریم‌های نفت برای برخی مشتری‌های نفت ایران است.
هیئتی متشکل از مقام‌های صنعت نفت و امور مالی ایران روز دوشنبه وارد پاریس پایتخت فرانسه شده است.رویترز نوشته این هیئت برای گفت‌وگو درباره جزئیات این خط اعتباری به فرانسه سفر کرده‌اند.
یک منبع آگاه به این گفت‌وگوها به رویترز گفت: «مسئله دانستن این است که می‌توانیم به سطح این ۱۵ میلیارد دلار برسیم یا خیر و دوم اینکه چه کسی تأمین مالی آن را به عهده خواهد داشت؛ سوم اینکه ما لازم است دست‌کم موافقت ضمنی ایالات متحده را بگیریم. هنوز نمی‌دانیم موضع آمریکا چیست.»
یک مقام ارشد ایرانی هم گفت: «فرانسه پیشنهاد این خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری را داده است اما هنوز داریم درباره آن صحبت می‌کنیم. باید تضمین شود که ما به این رقم آزادانه دسترسی داریم؛ ضمن آنکه ایران باید قادر باشد نفت بفروشد و به پول خودش هم دسترسی داشته باشد.»
انتهای پیام/*
۹
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما