plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۴۱۴۵

لاریجانی: بانک‌ها طلب خود را ابتدا از وثیقه برداشت کنند بعد سراغ ضامن بروند

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره اخذ طلب وام گیرنده از ضامن گفت: این یک سیستم غلط است که بانک‌ها به جای این که ابتدا از وثیقه طلب خود را برداشت کنند به سراغ ضامن رفته و یقه او را می‌گیرند، بانک‌ها طلب وام گیرنده را باید از وثیقه برداشت کنند.
لاریجانی: بانک‌ها طلب خود را ابتدا از وثیقه برداشت کنند بعد سراغ ضامن بروند
به گزارش ایصال نیوز، علی لاریجانی در جلسه علنی امروز-دوشنبه-مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به تذکر نادر قاضی پور نماینده ارومیه این مطلب را بیان کرد و گفت: اکنون بانکها به جای این که ابتدا از وثیقه طلب خود را برداشت کنند به سراغ ضامن رفته و یقه او را می‌گیرند؛ این یک سیستم غلط است که مشکلاتی را ایجاد کرده است، باید این نقص در این لایحه جبران شود.
«نادر قاضی پور» در جریان بررسی ماده ۲۷۹ لایحه قانون تجارت گفت: باید در این ماده تاکید شود که ابتدا طلبکار طلب خود را از وثیقه وصول کند و سپس برای اخذ مازاد آن به ضامن مراجعه کند.
وی افزود: امروز سیستم بانکی ما به گونه‌ای عمل می کند که فردی که برای ۴۰۰ میلیون وام ضامن شده است پس از آن که فرد وام گیرنده توان پرداخت وام خود را ندارد به سراغ ضامن می روند و سود آمده روی بدهی را از ضامن می گیرند، به گونه‌ای که این فرد باید ۲ میلیارد تومان دارایی‌اش را بپردازد؛ این روش غلط است، زیرا فردی که برای ۴۰۰ میلیون تومان ضامن شده اکنون باید زندگی خود را از دست بدهد. لاریجانی در پاسخ به وی اظهار داشت: صحبت آقای قاضی‌پور درست است.
انتهای پیام/*
۳
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما