plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
کد مطلب : ۴۱۲۸
به رغم مخالفت‌های گسترده

هندوراس در قدس اشغالی دفتر دیپلماتیک افتتاح می‌کند

امروز مراسم افتتاحیه برگزاری می شود
هندوراس که با پیروی از سیاست‌های آمریکا، قدس را بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته است، امروز (یکشنبه) با حضور رئیس‌جمهور این کشور، دفتر دیپلماتیک خود را در قدس اشغالی افتتاح می‌کند.
هندوراس در قدس اشغالی دفتر دیپلماتیک افتتاح می‌کند
به گزارش ایصال نیوز، «خوآن اورلاندو هرناندز» رئیس‌جمهور «هندوراس» به همراه همسر خود روز جمعه هفته گذشته وارد فلسطین اشغالی شد تا در مراسم افتتاح دفتر دیپلماتیک هندوراس در «قدس» که قرار است امروز (یکشنبه) برگزار شود، شرکت کند.
اورلاندو هرناندز روز سه‌شنبه هفته گذشته اعلام کرد که اقدام هندوراس در افتتاح یک دفتر دیپلماتیک در قدس به مفهوم به رسمیت شناختن قدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی است.
طبق گزارش اسپوتنیک، رئیس‌جمهور هندوراس همچنین در صدد برگزاری یک نشست با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دفتر وی در قدس است.
این اقدام کشور شمال آمریکای مرکزی در پی اقدام ماه می 2018 واشنگتن صورت می‌گیرد که در آن تاریخ، سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس منتقل کرد و خشم جامعه مسلمانان را برانگیخت.
علاوه بر هندوراس، برزیل، جمهوری چک، گواتمارا و نائورو (جزیره‌ای کوچک در شمال شرقی استرالیا)، قدس را بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته‌اند.
هندوراس علیرغم مخالفت‌های گسترده اقدام به افتتاح دفتر دیپلماتیک در قدس کرده است به طوریکه طرف‌های مختلف فلسطینی تصمیم هندوراس برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی را محکوم و آن را تجاوز به حقوق ملت فلسطین دانستند.
از طرف دیگر، قطر نیز با محکوم کردن این اقدام هندوراس، در بیانیه‌ای آن را خروج از اجماع بین‌المللی و مخالفت مجمع عمومی سازمان ملل با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی است.
انتهای پیام/*
۵
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما