plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۴۱۰۳
در مراسم اهتزاز پرچم «یا حسین (ع)»

حناچی: عزاداری حضرت اباعبدالله (ع)، آغاز شور و شعور حسینی است

درگذشت همکارمان مهدی شادمانی را تسلیت می‌گویم
شهردار تهران در مراسم اهتزاز پرچم حضرت امام حسین (ع) در اراضی عباس‌آباد، ضمن تسلیت درگذشت مهدی شادمانی خبرنگار ورزشی، از آمادگی شهر برای عزاداری سیدالشهداء (ع) خبر داد.
حناچی: عزاداری حضرت اباعبدالله (ع)، آغاز شور و شعور حسینی است
پیروز حناچی صبح امروز به همراه جمعی از شهروندان در مراسم اهتزاز پرچم «یا حسین (ع)» که در باغ هنر اراضی عباس‌آباد برگزار شد، حضور یافت.
حناچی در این مراسم ضمن تشکر از همکارانش در شهرداری تهران که از دیروز و امروز در جای‌جای شهر فضا را برای عزاداری حضرت سیدالشهدا آماده می‌کرده‌اند، گفت: برای عزاداری امام حسین (ع) آماده می شویم؛ برای آیینی که راهنمای زندگی ما و تمام آزادگان جهان هست، بوده و خواهد بود.
او ادامه داد: تأسی می‌کنم به یکی از جملات معروف حضرت اباعبدالله (ع) که در آستانه سفر و حرکتشان به کربلا فرمودند: «الناسُ عبیدُ الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرَّت معایشُهم فاذا مُحَّصوا بالبلاء قَلَّ الدَیّانون»؛ مردم بندۀ دنیایند و دین بر زبانشان می‌چرخد و تا وقتی زندگی‌هاشان بر محور دین بگردد، در پی آنند، امّا وقتی به وسیلۀ «بلا» آزموده شوند، دینداران اندک می‌شوند.
شهردار تهران توضیح داد: امام در این قطعه می‌فرمایند که دین‌داری به راحتی نیست و در شرایط سخت است که معتقدان و متظاهران از هم جدا می‌شوند. مصداق بارز این موضوع را در قرآن کریم هم می‌بینیم که «فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ عَلَى الْقَاعِدِينَ دَرَجَةً ۚ وَكُلًّا وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنَىٰ ۚ وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْرًا عَظِيمًا».
او گفت: آغاز عزاداری حضرت اباعبدالله (ع)، آغاز شور و شعور حسینی است و ان‌شاءالله بتوانیم در تمام هیئات مذهبی از این روزها برای نزدیک شدن به تفکر ایشان استفاده کنیم. 
پیروز حناچی در پایان خاطرنشان کرد: در پایان از همکارمان یاد می‌کنم که در شرایط بیماری به سر می‌بُرد؛ که امروز به رحمت خدا رفت: آقای مهدی شادمانی عزیز که از شما می‌خواهم برای شادی روح و شمول او در رحمت الهی، صلواتی را همراه با فاتحه قرائت بفرمایید.
گفتنی است این پرچم که منقش به شعار مقدس «یا حسین (ع)» است، بزرگترین پرچم کشور به‌شمار می‌رود.
انتهای پیام/*
۲
مرجع : شهرنوشت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما