plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۴۰۸۶

ارتقاء مقام «کیم جونگ اون» رهبر جوان کره شمالی

با اصلاح قانون اساسی کره شمالی، جایگاه و اختیارات «کیم جونگ اون» در قانون اساسی کره شمالی به "مقام عالی" ارتقا یافت. بدین ترتیب با این تغییر مقام،کیم جونگ اون، رهبر حزب و کشور و نیروهای مسلح کره شمالی می‌باشد/کره‌شمالی کشوری بی‌دین است و 64 درصد مردم کره شمالی پیرو عقاید جوچه ای (تعالیم رهبران کره) هستند.
ارتقاء مقام «کیم جونگ اون» رهبر جوان کره شمالی
به گزارش ایصال نیوز، با اصلاح قانون اساسی کره شمالی، جایگاه و اختیارات «کیم جونگ اون» در قانون اساسی کره شمالی به "مقام عالی" ارتقا یافت. بنابر گزارش اسپوتنیک، در کره شمالی تغییری در یکی از مفاد قانون اساسی تحت عنوان «دستگاه دولتی» وارد شده که اختیارات ریاست کشور را تعیین می‌کند. پس از این تغییر، او از مقام رهبر عالی کشور برخوردار شده است. وی از سوی مجلس عالی مردمی انتخاب شده بود.
این تغییر در قانون اساسی مورد تأیید تمام نمایندگان مجلس کره شمالی قرار گرفت.
شایان ذکر است که از این به بعد «کیم جونگ اون» (رهبر مادام العمر است) و توسط نمایندگان مجلس انتخاب نخواهد شد. بدین ترتیب با این تغییر مقام،کیم جونگ اون، رهبر حزب و کشور و نیروهای مسلح کره شمالی می‌باشد.
 *گفتنی است، در فروردین ماه امسال رسانه دولتی کره‌شمالی اعلام کردند، رهبر جوان کره شمالی «کیم جونگ اون» در جریان ترمیم مهم اخیر در دولت به عنوان جدید "نماینده عالیقدر تمام مردم کره" دست یافت. پس از اعدام عمه و دایی اش در سال 2013 که از مورد اعتمادترین مشاوران او به شمار می آمدند و نیز ترور بردادر ناتنی اش در مالزی در سال 2017، اکنون فقط خواهرش بعنوان مطمئن ترین مشاورش در کنار او با قدرت ویژه قرار دارد. مردم کره شمالی موظف هستند کیم جونگ اون و پدر و مادر او را در حد پرستش احترام کنند. رهبر کره چند سال قبل اعلام کرد مردم مادر بزرگش را بپرستند. کره‌شمالی کشوری بی‌دین است و هیچ دین و مذهبی ندارد. 64 درصد مردم کره شمالی پیرو عقاید جوچه ای هستند. جوچه تلفیقی است از مارکسیسم، ناسیونالیسم و اومانیسم (انسان‌گرایی) با محوریت تعالیم رهبران ابدی کره سمالی برای ایجاد جامعه اشتراکی سازمان یافته متکی بر خود در راه سازندگی کشور و تربیت افراد می‌باشد و در قانون اساسی کره شمالی درج شده است.
انتهای پیام/*
۴
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما