plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
کد مطلب : ۴۰۲
تحت فشار لابی‎های صهیونیسم؛

مجلس نمایندگان امریکا در پی صدور قطعنامه علیه «ایلهان عمر» نماینده زن مسلمان کنگره است

همه چیز از یک توئیت ساده آغاز شد تا نشان دهد ساده‌ترین اظهارنظر درباره لابی صهیونیستی آیپک و اعمال نفوذ آن بر دولتمردان آمریکایی؛ جرمی نابخشودنی است. ایلهان در پاسخ به این پرسش که دلیل حمایت رهبران سیاسی آمریکا از رژیم صهیونیستی چیست؛ در توئیتر خود نوشت: همه‎اش به خاطر اسکناس‌های  ۱۰۰دلاری است.
مجلس نمایندگان امریکا در پی صدور قطعنامه علیه «ایلهان عمر» نماینده زن مسلمان کنگره است
به گزارش ایصال نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، مجلس نمایندگان آمریکا قرار است فردا چهارشنبه قطعنامه‎ای را در انتقاد از یهودستیزی به رأی بگذارد که پاسخی است به اظهارات ضدصهیونیستی «ایلهان عمر» نماینده ایالت مینه‌سوتای آمریکا. ایلهان عمر که یکی از ۲ زن مسلمان است که به کنگره راه یافته، پیشتر به شدت نقش لابی صهیونیستی آیپک را زیر سوال برده بود؛ اقدامی که به یهودستیزی تعبیر شد تا آنجا که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز در واکنش به اظهارات ایلهان، خواستار استعفای وی شد!
این در حالی است که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و جمعی دیگر از دموکرات‌های عالی‎رتبه این مرجع قانون‌گذاری، تحت فشارهای لابی صهیونیسم، پیش‎نویس قطعنامه‎ای را تهیه کرده‎اند تا به این ترتیب، ایلهان جوان را به چالش بکشند. در همین ‎راستا، ترامپ نیز ساعاتی پیش در پیامی توییتری مدعی شد: ایلهان عمر باز هم به دلیل اظهارات وحشتناکش درباره اسرائیل، مورد انتقاد قرار گرفت. گروه‌های یهودی هم با ارسال طوماری برای پلوسی خواستار اخراج ایلهان از کمیته روابط خارجی مجلس هستند. روز سیاهی برای اسرائیل است!
به گزارش مهر، همه چیز از یک توئیت ساده آغاز شد تا نشان دهد ساده‌ترین اظهارنظر درباره لابی صهیونیستی آیپک و اعمال نفوذ آن بر دولتمردان آمریکایی؛ جرمی نابخشودنی است. ایلهان در پاسخ به این پرسش که دلیل حمایت رهبران سیاسی آمریکا از رژیم صهیونیستی چیست؛ در توئیتر خود نوشت: همه‎اش به خاطر اسکناس‌های  ۱۰۰دلاری است. وی در پاسخ به این سوال که گمان می‌کند این پول از چه منابعی تأمین می‌شود نیز به یک جواب یک کلمه‎ای اکتفا کرد و نوشت: آیپک. اما همین اظهارنظر کوتاه موجب شد تا حامیان رژیم صهیونیستی وی را به دامن زدن به کنایه‌هایی مربوط به رابطه قوم یهود و پول، متهم کنند.
طی هفته‌های گذشته، فشارها علیه ایلهان به حدی افزایش یافت که وی در نهایت مجبور به عذرخواهی از بابت گناهی شد که مرتکب نشده است. به این ترتیب،وی در پیامی توییتری، از بابت سوء برداشت از اظهاراتش عذرخواهی و در عین حال تاکید کرد: هنوز هم معتقد هستم که لابی‌گران از مشکلات سیاست در آمریکا هستند چه از آیپک باشند چه از صنعت سوخت‌های فسیلی یا انجمن ملی اسلحه.
انتهای پیام/*
۰
مرجع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما