plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶
کد مطلب : ۴۰۱۷
در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان زنجان

رحمانی فضلی: با حضور جوانان، استارتاپ‌ها و علوم دانش بنیان، اقتصاد داخلی را تقویت کنیم

درصدد تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم
وزیر کشور گفت: باید به انقلاب اسلامی افتخارکنیم و در هفته دولت باید مدیران گزارش عملکرد خود را ارائه بدهند و باید به این ملت شریف ارج نهاده و آنها را رشد و ترقی دهیم.
رحمانی فضلی: با حضور جوانان، استارتاپ‌ها و علوم دانش بنیان، اقتصاد داخلی را تقویت کنیم
به گزارش ایصال نیوز از وزارت کشور، دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی که در سومین روز از هفته دولت به زنجان سفر کرده است، شامگاه دوشنبه در هفتمین جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان زنجان، ضمن تبریک هفته دولت، گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، شهدای انقلاب و شهیدان رجایی و باهنر افزود: نگاه به اقتصاد، تولید، اشتغال و تجارت، باید  جامع و بر اساس دیدگاه های علمی و اعتقادی باشد.
وزیر کشور با تاکید بر اینکه کشور، سال های قبل از انقلاب وابسته به کشورهای خارجی بود، گفت: در حال حاضر، رویکرد دولت برای جهت گیری اقتصاد، درون زا، برون نگر ، دانش بنیان و عدالت محور است و این رویکرد با کمک و همراهی مردم محقق می شود.
وی تاکید کرد: باید مقاومت ملت ایران ارج نهاده شود در حال حاضر کشور مستقلی هستیم و سابقه تمدن هزاران ساله را داریم.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران در طول ۴۰ سال در کنار مقاومت، شجاعت، ایدئولوژی و عقیده کشور را مستحکم کرده اند و ارزش در این است که همه وظایف خود را انجام و به مردم انقلابی کمک کنیم.
رحمانی فضلی با بیان اینکه قبل از انقلاب دولت مشروع و مقبولی وجود نداشت چرا که قدرت و تصمیم گیری های آن توسط آمریکا انجام می شد، گفت: در حال حاضر دولت و حاکمیت مشروع و مقبول داریم و باید نیازها را مطالبه کنیم و همه همراه با ملت برای تحقق این مهم حرکت کنیم.
وزیر کشور با بیان اینکه زمانی که تحریم وجود دارد باید انقباضی عمل کنیم و همه تابع آن باشیم، تاکید کرد: همه باید درصدد تحقق نسخه بی بدیل اقتصاد مقاومتی که از منویات مقام معظم رهبری است، باشیم.
وی با اشاره به اینکه اساس تفکر و ایدئولوژی آمریکا بر محور منفعت و سود اقتصادی است، اظهارداشت: ملت ایران، ملت مبارزی است و باید به استقلال خود افتخار کنیم و ضعف ها را در داخل کشور رفع کنیم.
رحمانی فضلی اضافه کرد: در زمان حاضر  پاشنه آشیل ما از نظر بیگانگان اقتصاد است و با توجه به اینکه بر توانایی های ایران اسلامی واقف هستند، به لحاظ قدرت نظامی توانایی مقابله ندارند.
وزیر کشور گفت: غرب در حوزه کلام و اندیشه توانایی مقابله با ایران را ندارد چرا که می داند در برابر دشمنان قوی هستیم.
رحمانی فضلی بر توانایی ایران درخصوص اینکه بزرگترین تولید کننده پتروشیمی در جهان است اشاره کرد و افزود: باید با تکیه بر جوانان، استارت آپ ها و علوم دانش بنیان،  اقتصاد با تکیه برتوانایی و دانش داخلی تقویت شود.
وزیر کشور گفت: در حاضر ایران اسلامی با بدو انقلاب قابل مقایسه نیست چرا که در حال حاضر ۹۰ درصد از نیازهای کشور را در داخل تامین می کنیم و تحریم های دشمنان تاثیر مهمی بر اقتصاد پویای کشور نخواهد داشت.
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: ایران، کشور صاحب الزمان(عج) است و با محوریت عدالت و دانش، ملت ولایتمدار ، حرفی برای گفتن در عرصه جهانی و بین المللی دارد.
وزیر کشور گفت: آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی بدانند ملت ایران اراده و توان قوی دارد و در طول تاریخ برای حفظ استقلال خود تلاش ها و جانفشانی های زیادی کرده است.
رحمانی فضلی اظهارداشت: ولی امر مسلمین جهان، رئیس جمهور و سران قوای سه گانه همه با تدبیر عمل می کنند و هیچ تصمیمی برای کشور و ملت ولایتمدار بدون تدبیر نیست.
وی یادآوری کرد: باید به انقلاب اسلامی افتخارکنیم و در هفته دولت باید مدیران گزارش عملکرد خود را ارائه بدهند و باید به این ملت شریف ارج نهاده و آنها را رشد و ترقی دهیم.
وزیر کشور با تاکید بر اینکه اساس قدرت کشور مبتنی بر اراده ملت ولایتمدار است، گفت: متولیان حفظ و صیانت از کشور، مردم هستند.
رحمانی فضلی با بیان اینکه همه دولت ها و حکومت ها در عرصه جهانی دارای ایدئولوژی هستند و عاری بودن از این مقوله خطاست، اظهارداشت: چنانچه کمک ملت ولایتمدار ایران اسلامی نبود جغرافیای منطقه تغییر کرده بود، باکمک به آنها توانستیم جلوی پیشروی انحراف، خشونت و خطای بزرگ جریان های خونریز و گروه هایی همچون داعش و القاعده را بگیریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، ظرفیت استان زنجان را بی نظیر توصیف کرد و اظهارداشت: زنجان مردمانی متدین با شاخص های قابل توجهی دارد که باید به استانی نمونه تبدیل شود.
گفتنی است؛ در ابتدای این جلسه فعالان اقتصادی استان زنجان مشکلات مهم خود را با وزیر کشور در میان گذاشتند.
انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما