plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹
کد مطلب : ۳۹۷۸
به رغم مخالفت شدید سوریه

آغاز عملیات مشترک آمریکا و ترکیه برای ایجاد منطقه امن در سوریه

احتمال تشدید تنش ها بیشتر شد
وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد؛ مرکز عملیات مشترک ترکیه با آمریکا با تمام توان در مرز سوریه با ترکیه از امروز فعالیت خود را برای «ایجاد مطقه امن»آغاز کرد. دولت سوریه قبلا نسبت به اشغال خاک خود برای ایجاد منطقه امن و پرواز ممنوع هشدار داده است.
آغاز عملیات مشترک آمریکا و ترکیه برای ایجاد منطقه امن در سوریه
به گزارش ایصال نیوز، ژنرال آکار وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد مرکز عملیات مشترک ترکیه با آمریکا با تمام توان در مرز سوریه با ترکیه از امروز فعالیت خود را آغاز کرد. اجرای مرحله نخست ایجاد منطقه امن در داخل حاک سوریه در طول مرز با ترکیه از دیروز شنبه شروع شده است.
خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در بازدید میدانی از نیروهای نظامی ترکیه در منطقه ازمیر تصریح کرد: گشت هوایی مشترک با بالگردهای نظامی دو کشور(ترکیه و آمریکا) شروع شده است و نقاط کنترل و بازرسی مشترک در منطقه امن، ایجاد خواهد شد.
همچنین فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد؛ نیروهای دمکراتیک سوریه(مخالفان اسد) نیز استحکامات و سنگر های نظامی خود در نزدیک مرز با ترکیه را در راستای ایجاد «منطقه امن» در شرق فرات تخریب یا جمع آوری کردند.
گفتنی است دولت سوریه قبلا مخالفت شدید خود را با اشغال خاک خود برای ایجاد منطقه امن و پرواز ممنوع  توسط ترکیه و آمریکا اعلام نموده است.
انتهای پیام/*
۱
مرجع : الجزیرة
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما