plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۹
کد مطلب : ۳۹۱۸

ظریف پیشنهاد برجامی مکرون را دریافت می‌کند

دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عصر دیروز برای گفت وگو و دیدار با امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه و ژان ایو لودریان وزیر خارجه آن کشور و برای بررسی پیشنهاد مکرون و رسیدن به زمینه های مشترک وارد پاریس شد.
ظریف پیشنهاد برجامی مکرون را دریافت می‌کند
به گزارش ایصال نیوز محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از سفر به سه کشور حوزه نوردیک (فنلاند، سوئد، نروژ) عصر پنجشنبه وارد پاریس پایتخت فرانسه شد؛ جایی که قرار است پیشنهاد رئیس جمهوری فرانسه درباره حفظ برجام مورد بحث و رایزنی قرار گیرد.
دکتر ظریف در سفر به فرانسه با رییس جمهوری و وزیرخارجه این کشور دیدار ‌و گفت و گو می کند.
وزیر امور خارجه با اشاره به سفرش به پاریس برای دیدار با رئیس جمهوری فرانسه، گفت: به دستور رییس جمهوری و برای بررسی پیشنهاد مکرون و رسیدن به زمینه های مشترک به پاریس می روم.
«محمدجواد ظریف» قبل از ورود به فرانسه، در نشست خبری مشترک با «اینه اریکسون سوریده» وزیر خارجه نروژ درباره سفرش به فرانسه تاکید کرد: ما تا حدودی زمینه مشترک داریم و باید این زمینه‌ها بیشتر شوند. وی افزود: در دوران چالش برانگیزی هستیم، باید بدانیم دنیای جدید با یکجانبه‌گری قابل اداره نیست و باید به حقوق بین‌الملل و احترام به مردم بازگردیم.
گفتنی است، بعد از ناکام ماندن طرح «فریز در برابر فریز» فرانسه اکنون با «ایده کمک مالی به ایران» از تهران می‌خواهد در ازای کمک اقتصادی، به درخواست گفتگو درباره فعالیت‌های موشکی‌اش و مسائل مورد بحث در منطقه خاورمیانه پاسخ مثبت دهد. پاریس همچنین خواستار آن شده که تهران در صورت پذیرفتن این پیشنهاد در زمینه اجرای برجام خویشتنداری کرده و شرایط تعهدات برجامی‌اش را به نقطه آغاز بازگرداند.
انتهای پیام/*
۳
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما