plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۳۸۵۹
بشار اسد در دیدار یک هیئت روسی مطرح کرد

مردم سوریه مصمم به آزادسازی آخرین وجب از خاک سوریه‌ هستند

ترکیه از تروریست ها حمایت می‌کند
رئیس جمهوری سوریه در دیدار با هیأت روسی، بر ضرورت آزادسازی همه خاک سوریه از دست اشغالگران تأکید کرد. ارتش سوریه با مشارکت روسیه، در عملیا‌ت‌های نظامی خود علیه گروه‌های تروریستی و بمباران گسترده جنگنده های روسی و سوری، موفق شد بخشهای وسیعی از اطراف ادلب از جمله «خان‌شیخون» را آزاد کند. قرار است، برای جلوگیری از بازگشت تروریستها از ترکیه، نظامیان روسیه در ادلب مستقر می شوند.
مردم سوریه مصمم به آزادسازی آخرین وجب از خاک سوریه‌ هستند
به گزارش ایصال نیوز، بشار اسد رئیس جمهور سوریه از تغییرات بسیار مثبت نظامی و سیاسی در این کشور در سایه پیشروی ارتش سوریه در شهر خان شیخون خبر داد. وی درمورد درگیرییهای ارتش این کشور با گروه‌های تروریستی گفت این درگیری‌ها جای شکی نمی‌گذارد بر اینکه ترکیه از این گروه‌ها حمایت نامحدود می‌کند.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد روز سه‌شنبه در دیدار با هیأت حزب «روسیه یکپارچه» به ریاست «دیمیتری سابلین»، عضو مجلس دومای روسیه گفت پیروزی‌های بدست آمده، ثابت می‌کند که ملت و ارتش سوریه بر تداوم حمله تروریست‌ها تا آزادی آخرین وجب از خاک سوریه مصمم هستند، هرچند گروه‌های تروریستی از سوی برخی از طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و در رأس آن‌ها ترکیه حمایت می‌شوند.
او گفت: «نبردهای اخیر در [استان] ادلب جای هیچ شکی نگذاشت که که آنکارا به وضوح و به صورت نامحدود از تروریست‌ها حمایت می‌کند».
در این دیدار همچنین، توافقنامه ها منعقده و پروژه های همکاریهای آینده بین روسیه و سوریه علاوه بر توافق نامه های امضا شده قبلی و گسترش و توسعه همکاری در تمام زمینه ها از جمله اجتماعی و علمی و فرهنگی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
از سوی دیگر باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اینترفاکس نوشت: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو نظامیان خود را در ادلب سوریه مستقر کرده است تا از نزدیک شرایط را تحت کنترل داشته باشد. 
لاوروف تاکید کرد: هر حمله گروه‌های تروریستی در منطقه کاهش تنش ادلب سوریه به شدت سرکوب می‌شود.
گفتنی است، ارتش سوریه با کمک جنگنده های روسی طی یک ماه گذشته و به دنبال نقض توافق آتش‌بس از سوی گروه های تروریستی مورد حمایت ترکیه، عملیا‌ت‌های نظامی خود علیه این گروه‌ها را در شمال حماه و جنوب ادلب از سر گرفت. طی این مدت و بمباران گسترده جنگنده های روسی و سوری، پس از آزادی چندین شهرک و روستا از دیروز نیروهای ارتش سوریه به دروازه‌های شهر «خان‌شیخون» در جنوب ادلب رسیدند. با شکست سنگین تروریستها و تار و مار شدن آنان سرانجام پس از 5 سال خان شیخون آزاد شد.
انتهای پیام/*
۵
مرجع : سانا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما