plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۳۸۵۶

انفجار در انبار مهمات حشد الشعبی در شمال عراق

چند انفجار پیاپی در انبارهای حشدالشعبی در نزدیکی پایگاه هوایی «البلد» در استان صلاح‌الدین در شمال بغداد رخ داد. برخی منابع نظامی اعلام کردند انفجارات دیروز در نزدیکی پایگاه نظامی بلد(البکر) عراق، احتمالا ناشی از حمله هوایی ناشناس یا اصابت خمپاره به انبار مهمات تیپ امام علی وابسته به حشدالشعبی عراق بوده است.
انفجار در انبار مهمات حشد الشعبی در شمال عراق
به گزارش به گزارش ایصال نیوز، منابع محلی عراق اعلام کردند، شامگاه سه شنبه، چندین انفجار مهیب و پیاپی در انبارهای حشدالشعبی عراق در نزدیکی پایگاه هوایی «بلد» در استان صلاح‌الدین در شمال بغداد رخ داد که منجر به آتش سوزی در این منطقه شد. کاظم سلمان بوهان از فرماندهان نیزوهای دفاع مدنی عراق اعلام کرد که پس از وقوع انفجار، دهها ماشین آتش نشانی برای اطفا حریق به منطقه اعزام شدند.
گروه حشدالشعبی اعلام کرد که این انفجار تصادفی نبوده است. 
گفتنی است، پایگاه هوایی بلد یکی از مهمترین پایگاه های عراق است که مشاوران نظامی آمریکا و جنگنده های اف-16 عراق در آنجا مستقر هستند.
سومریه نیوز عراق به نقل از منابع نظامی اعلام کرد انفجارات دیروز در نزدیکی پایگاه نظامی بلد(البکر) عراق، احتمالا ناشی از حمله هوایی ناشناس یا اصابت خمپاره به انبار مهمات تیپ امام علی وابسته به حشدالشعبی عراق بوده است.
هفته گذشته نیز حاتم الجابری از مسئولین امنیتی عراق گفت: بر اثر آتش‌سوزی در انبار مهمات حشدالشعبی در منطقه عویریج واقع در جنوب بغداد تعدادی راکت منفجر شده است.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز در اوکراین، طی سخنانی با اشاره به حمله اخیر به مواضع حشدالشعبی در شمال عراق تصریح کرد: "ایران در هیچ کجا مصون نیست. در هر نقطه‌ای که نیاز باشد، علیه ایران اقدام می‌کنیم و دست ما می‌تواند از این هم درازتر شود."
گزارش‌ها حاکی از آن است که جنگنده‌های اسرائیل ماه گذشته مواضع ایران در عراق را هدف قرار داده‌اند.
انتهای پیام/* 
 
۵
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما