plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۳۸۵۱
به میزبانی تبریز برگزار می‌شود

آغاز به کار اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری حوزه اوراسیا

همایش پایانی هفتم و هشتم شهریورماه
دهمین اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری با رویکرد حفاظت از بافت‌های تاریخی در حوزه اوراسیا با شرکت ۱۰ کشور صبح امروز دوشنبه در موسسه آموزش عالی رشدیه تبریز آغاز بکار کرد.
آغاز به کار اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری حوزه اوراسیا
به گزارش ایصال نیوز، رییس موسسه آموزش عالی رشدیه در مراسم افتتاحیه این اجلاس گفت: اساتید صاحب نظر، محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی از کشورهای ژاپن، چین، روسیه، فرانسه، فنلاند، ایتالیا، بلغارستان، ترکیه و ارمنستان در این اجلاس حضور دارند.
مهدی صحت‌خواه ادامه داد: همایش پایانی هفتم و هشتم شهریور ماه جاری با ارائه مقالات برگزار می‌شود.
وی اظهارداشت: در ۸ روز ابتدایی این اجلاس ورک‌شاپ و کار میدانی در بخش هایی از بافت تاریخی و کهن تبریز توسط گروه های پیمایشی در قالب اساتید و دانشجویان در حوزه های تعریف شده مانند احیای میدان صاحب آباد و حفاظت از بازار تبریز به عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده جهان و سایر بخش ها کارهای تحقیقاتی برگزار می شود.
صحت خواه افزود: گروه های پیمایشی شرکت کننده در این اجلاس در ۴ روز ابتدای آغاز ورک شاپ در بحث ها و نشست های تخصصی، بازدیدهای میدانی و کارگاه های علمی شرکت می کنند و در ۴ روز بعدی دانشجویان در موضوع مشخص فعالیت می کنند.
وی گفت: این اجلاس در ۱۰ تا ۱۵ محور از جمله کاهش ریسک پذیری بازار تبریز، احیای بخشی از جاده ابریشم حدفاصل میدان بهشتی تا میدان صاحب آباد، بازآفرینی میدان صاحب آباد، مدیریت انرژی در شهر، نوزایی شهری، نقش ابزارهای اجتماعی در احیا و تقویت مشارکت در راستای تاب آوری شهر و گردشگری و توسعه شهری از بعد گردشگری برگزار می شود.

تبریز گهواره عظیم تاریخ است
دبیر علمی دهمین اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری با رویکرد حفاظت از بافت‌های تاریخی در حوزه اوراسیا با بیان اینکه تبریز گهواره عظیم تاریخ است گفت: تبریز در مسیر جاده ابریشم قرار داشت که شرق را به غرب مرتبط میکرد و یکی از بزرگ شهرهای این جاده محسوب می شد.
کریم حسین زاده دلیر افزود: یکی از نامدارترین شهرهای جاده ابریشم تبریز بود اما با افول شرایط اداری و سیاسی ممالک در آسیا این جاده اعتبار خود را از دست داد.
وی ادامه داد: در شرایط امروزی با رشد ژاپن به عنوان یک ابر قدرت اقتصادی در کنار آمریکا و با ظهور قدرت عظیم چین در شرایط مدرن و جدید جاده ابریشم دوباره مورد توجه قرار گرفت.
حسین زاده دلیر افزود: انتخاب تبریز برای این اجلاس بسیار بجاست و بسیاری از فرهیختگان تبریز به صورت داوطلبانه برگزاری این اجلاس را پیگیری کردند.
وی اظهارداشت: شاید بسیاری از تبریزی ها نمی دانند که مرکز شهر تبریز دارای چه ویژگی هایی است، تبریز با همه شهرهای ایران و خاورمیانه متفاوت است در دل خود آتشی دارد که زیر خاک پنهان است آتشی از تاریخ، هنر، توان های اجتماعی، از فرهنگ مبادلات شرق و غرب دارد که در دلش مدفون است و نیازمند پژوهش است.
دبیر علمی اجلاس گفت: ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه اجلاس ارسال شده که در روزهای هفتم و هشتم شهریور ماه سال جاری تعدای از مقالات ارائه و بقیه به صورت کتاب چاپ می‌شود.

انتهای پیام/*
۴
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما