plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۳۸۴۴

بمباران سنگین صنعاء توسط جنگنده های ائتلاف سعودی

جنگنده‌های وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی بامداد سه‌شنبه حملات گسترده‌ای را به مناطق مختلف صنعاء، پایتخت یمن انجام دادند. منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجارهای متعدد در صنعاء خبر دادند.
بمباران سنگین صنعاء توسط جنگنده های ائتلاف سعودی
به گزارش ایصال نیوز به نقل، جنگنده بمب افکن های متجاوز سعودی، شب گذشته و بامداد امروز سه شنبه، در رشته حملات هوایی، بیش از 15 بار مناطقی در صنعا پایتخت یمن را بمباران کردند. در این حملات سنگین هوایی، جنگنده های سعودی منطقه «عطان» واقع در جنوب صنعا را 6 بار،  منطقه جبل الاسود را سه بار و منطقه سنحان در صنعا را دو بار بمباران کردند. در این حملات وحشیانه همچنین مناطق دیگری از پایتخت و استان صنعا مورد هدف جنگنده های ائتلاف متجاوزان سعودی-اماراتی قرار گرفت. این حملات پس از آن رخ داد که ائتلاف سعودی-اماراتی در دیگر جبهه های نبرد دچار شکست های پی در پی شده بود.
بر اساس این گزارش، پرواز جنگنده های سعودی همچنان بر فراز پایتخت یمن ادامه دارد. هنوز گزارشی از تلفات و خسارت های احتمالی این حمله منتشر نشده است.
از سوی دیگر اسکای نیوز به نقل از ترکی مالکی سخنگوی ائتلاف متجاوزان به یمن به رهبری عربستان با تایید حملات سنگین هوایی شب گذشته به صنعا مدعی شد که نیروهای ائتلاف دست به یک عملیات ویژه هوایی علیه مراکز نظامی نیروهای انصارالله در صنعا زده اند.
گفتنی است ارتش و کمیته های مردمی یمن ۲۶ مرداد در واکنش به حملات متجاوزان ائتلاف عربی، با ۱۰ پهپاد میدان و پالایشگاه نفتی الشیبه وابسته به شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) را هدف حمله قرار دادند.
انتهای پیام/*
 
۲
مترجم : احمد امینی
مرجع : المسیرة
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما