plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
کد مطلب : ۳۸۳۳
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت خبر داد

صدور 800 هزار نسخۀ الکترونیک تا به امروز

به تغییر رفتار اجتماعی نیاز داریم
مديرعامل سازمان بيمه سلامت گفت: از زمان آغاز طرح نسخه نویسی الکترونیک تاکنون نزديک به ۸۰۰ هزار نسخه به صورت الکترونیکی برای بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت از طرف موسسات طرف قرارداد صادر شده و توانسته ایم در ۲۵۰ بیمارستان رسیدگی الکترونیکی به اسناد را اجرا كنيم.
صدور 800 هزار نسخۀ الکترونیک تا به امروز
به گزارش ایصال نیوز از وبدا، مهندس طاهر موهبتى در نشست خبرى كه در حاشیه نشست هماهنگی و ارزیابی راهبردها و روش های اثربخش در خدمت الکترونیک سلامت استان گلستان برگزار شد، افزود: يكى از برنامه هاى سازمان بيمه سلامت این است که تا پایان امسال تعداد بيمارستان هايى كه اسناد بسترى در آنها به صورت الكترونيكى رسيدگى مى شود ، به ۶۰۵ بیمارستان برسد.

وی درباره اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع الکترونیکی نیز بیان کرد: تعامل سازمان هاى بيمه گر مى تواند در اجراى نظام ارجاع الكترونيكى و پزشكى خانواده به عنوان يكى از تكاليف برنامه هاى توسعه كشور بسيار موثر باشد. قدر مسلم حضور سازمان نظام پزشكى، انجمن هاى علمى پزشكى و پزشكان در اين مسير تاثير زيادى دارد.

موهبتی ادامه داد: در زمینه اجرای نظام ارجاع الکترونیکی و پزشکی خانواده به جز زیرساخت های آی تی به تغییر رفتار و زیرساخت اجتماعی نیاز داریم. در این زمینه رسانه ها بسیار موثر هستند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: بر اساس قانون، اجرای نظام ارجاع و پزشکی خانواده بر عهده وزارت بهداشت است، اما خریدار خدمات سلامت، سازمان های بیمه گر هستند. برای اجرای نظام ارجاع باید پرداخت ها مطلوب تر و به موقع تر باشد تا بخش خصوصی هم با این برنامه ها همراهی داشته باشند.

وی درباره نظم در پرداختی های سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: در حال حاضر پرداختی سازمان بیمه سلامت به داروخانه ها به خرداد ماه 98 رسیده و 70 درصد مطالبات دانشگاه های علوم پزشکی نیز تا اردیبهشت ماه 98 پرداخت شده است. از سال 97 نیز به طور متوسط 2 ماه و نیم بدهی به داروخانه ها و 3 ماه بدهی به دانشگاه های علوم پزشکی وجود دارد.

موهبتی گفت: حدود 4 هزار میلیارد تومان بدهی از سال 97 باقی مانده است و تلاش می کنیم با تخصیص هایی که دولت انجام می دهد، این بدهی ها را نیز پرداخت کنیم.

رییس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ادامه داد: در زمینه نظام ارجاع، پرداخت به روز سازمان های بیمه گر بسیار مهم است و امیدواریم با کمک دولت و مجلس گام های موثری برداریم.

وی درباره تعداد بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت و همپوشانی بیمه ای با سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: حدود 4 میلیون و 800 هزار همپوشانی بیمه ای میان بیمه سلامت و تامین اجتماعی وجود داشت که 2 میلیون همپوشانی حذف شد و در حال حاضر حدود 2 میلیون و 100 هزار همپوشانی با تامین اجتماعی به علت وجود بیمه روستاییان است و دفترچه روستاییان هر 5 سال یک بار تعویض می شود. در نتیجه سالانه حدود 500 هزار رفع همپوشانی دیگر هم انجام می شود. البته مهمتر از رفع همپوشانی این است که همپوشانی جدید ایجاد نشود و این کار در حال حاضر در دفاتر پیشخوان انجام می شود.

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما