plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸
کد مطلب : ۳۸۱۱

تظاهرات یکشنبه مردم هنگ کنگ زیر باران

معلمان هم به معترضان پیوستند
صدها هزار نفر از مردم هنگ‌ کنگ امروز یکشنبه با وجود گرما و بارش شدید باران به تظاهرات اعتراضی دادمه دادند و با شعار«امروز با عقلانیت و بدون خشونت» با آرامش راهپیمایی کردند و اعلام کردند که پس از ارزیابی جدید به کارمان ادامه می‌دهیم.
تظاهرات یکشنبه مردم هنگ کنگ زیر باران
به گزارش ایصال نیوز، در یازدهمین هفته تظاهرات اعتراضی مردم هنگ کنگ در پایتخت مالی و اقتصادی آسیا، این یکشنبه نیز علی رغم بارش شدید باران، صدها هزار تن از معترضان هنگ کنگی با شعار دمکراسی و آزادی در پارک بزرگ مرکزی(ویکتوریا) هنگ کنگ تجمع کردند و خواستار عزل رئیس اجرایی هنگ کنگ شدند.
«جبهه ملی مردمی حقوق بشر»هنگ کنگ تظاهرات این هفته را با شعار «عقلانیت بدون خشونت» برگزار کرد و خواستار آن شد که جهانیان به حمایت از خواسته های آنان برخیزند.
دولت چین همچنان این تظاهرات را ناشی از تحریک عوامل خارجی و به ویژه آمریکا و انگلیس می داند.
همچنین،به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، منابع خبری گزارش دادند دیروز نیز تظاهر کنندگان در میدانی در منطقه مالی هنگ کنگ همراه با معلمان تجمع کرده و سپس معترضان به سمت مقر دولت راهپیمایی خود را آغاز کردند. این معترضان علامت‌هایی حمل می‌کردند که روی آن‌ها نوشته شده بود از نسل بعدی محافظت کنید. تعداد زیادی از این معترضان نیز در زیر بارش باران چتر حمل می‌کردند.
گفتنی است، ترامپ از همتای چینی خود خواسته است که با معترضان به گفت‌وگو بپردازد. رئیس جمهوری آمریکا حتی به شی‌جینپینگ پیشنهاد کرده است که بر سر بحران هنگ‌ کنگ با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند.
انتهای پیام/*
۲
مترجم : احمد امینی
مرجع : الجزیره
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما