plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲
کد مطلب : ۳۸۰۷

انفجار در یک مراسم عروسی با 65 کشته

نزدیک ساعت یازده شب شنبه، انفجاری مهیب، در تالار عروسی هتل(شهر دبی) در ناحیه ششم شهر کابل رخ داد و شرکت کنندگان در این مراسم عروسی را به خاک و خون کشید.
انفجار در یک مراسم عروسی با 65 کشته
به گزارش ایصال نیوز، نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان در صفحه توییترش نوشته که این حمله تروریستی شامگاه شنبه و در حوزه ششم امنیتی کابل در داخل “هتل شهر دوبی” رخ داده است. شاهدان عینی به رسانه ها گفته‌اند که یک بمبگذار انتحاری با وارد شدن به بخش مردانه سالن عروسی، مواد منفجره همراه خود را میان جمعیت داخل سالن منفجر کرده است. 
 حدود ساعت یازده شب گذشته انفجاری مهیب، تالار عروسی (شهر دبی) در ناحیه ششم شهر کابل را بهم ریخت. در این انفجار بیش از 65 تن از کسانیکه در این جشن عروسی شرکت کرده بودند کشته و بیش از دویست تن دیگر زخمی شدند. یک فرد انتحاری در داخل تالار مردانه مواد انتحاری همرا خود را منفجر کرد.
در این عروسی حدود هزار و ۲۰۰ تن مهمان خانوادگی حضور داشتند.
گروه داعش در اعلامیه‌ ای مسوولیت حمله در این مراسم عروسی در کابل را به عهده گرفته و گفته است که این حمله از سوی ابو عاصم الپاکستانی عضو داعش انجام گرفته است. در اعلامیه گروه تروریستی داعش همچنین آمده است که گروه داعش این حمله را علیه مشرکین و کافران انجام داده اند.
در همین حال وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که در این حادثه خونین حداقل63 نفر از مردم بیگناه کابل کشته و 182 تن دیگر مجروح شده اند. منابع خبری دیگر از کشته شدن بیش از 100 تن و مجروح شدن بیش از 200 تن دیگر حکایت میکنند.
مقامات افغانستان این جنایت تروریستی را بشدت محکوم کردند و به بازماندگان عزادار، این حادثه فجیع و دردناک را تسلیت گفتند.
انتهای پیام/*
۲
مرجع : شفقنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما