plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۳۷۵۴

آمریکا دستور توقیف و مصادره نفتکش گریس1 را صادر کرد

در اقدامی خصمانه و بر خلاف موازین بین المللی، ساعاتی پس از اعلام رفع توقیف کشتی نفتکش گریس-1 در جبل الطارق، یک دادگاه آمریکا در واشینگتن و با درخواست دولت آمریکا، دستور توقیف و مصادره این ابرنفتکش حامل محموله نفت ایران را صادر کرد.
آمریکا دستور توقیف و مصادره نفتکش گریس1 را صادر کرد
به گزارش ایصال نیوز، ساعاتی پس از اعلام رفع توقیف کشتی نفتکش گریس-1 در جبل الطارق، یک دادگاه آمریکا در واشینگتن دستور توقیف این ابرنفتکش حامل محموله نفت ایران را صادر کرد. این دادگاه با درخواست دولت آمریکا برای توقیف و مصادره محموله ابرنفتکش گریس-1 و با ادعای اینکه این نفتکش با سوء استفاده از قوانین نظام مالی امریکا برای انتقال محموله های نفتی در کمک پولشویی بانکی و بین المللی و انتقال نفت در امور مربوط به فعالیتهای تروریستی نقش داشته است، دستور توقیف آنرا صادر کرده است.
خانم «جیسی لیو» دادستان و مدعی العموم دادگاه واشینگتن در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که حکم توقیف و مصادره این ابر نفتکش پس از بررسی درخواست دولت آمریکا، توسط این دادگاه صادر شده است.    
لازم به ذکر است، این خبر در حالی منتشر می‌شود که یک رسانه محلی در جبل طارق گزارش داده نفتکش حامل نفت ایران، گریس۱ بعید است تا قبل از یکشنبه منطقه را ترک کند. دیوان عالی «جبل طارق» پنجشنبه (۲۴ مرداد) با نادیده گرفتن درخواست قبلی آمریکا به آزادی نفتکش گریس-۱ حکم داده بود.
نفتکش «گریس ۱» که حامل نفت ایران بود ۱۳ تیر ماه سال جاری از سوی تفنگداران دریایی انگلیس در جبل طارق توقیف شد. جمهوری اسلامی ایران این اقدام را راهزنی دریایی انگلیس خواند و خواستار رفع توقیف هر چه سریعتر آن شد.
انتهای پیام/* 
۱۲
مترجم : احمد امینی
مرجع : الجزيره
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما