plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴
کد مطلب : ۳۷۴۸

صدای جنگ در کشمیر، نشست شورای امنیت در نیویورک

چین در پاسخ به دعوت پاکستان برای رسیدگی فوری به اقدام خلاف قوانین بین المللی توسط هند، از شورای امنیت درخواست نشست فوری و محرمانه پشت درهای بسته نمود. قرار است این جلسه امروز جمعه برای رسیدگی به اقدام هند در لغو یکجانبه خودمختاری جامو و کشمیر برگزار گردد. آخرین خبرها از اعتراضات گسترده مسلمانان کشمیر علیه هند بعد از نمازجمعه امروز حکایت دارد.
صدای جنگ در کشمیر، نشست شورای امنیت در نیویورک
به گزارش ایصال نیوز، در پی اعلام رسمی تصمیم هفته قبل نخست وزیر هند مبنی بر لغو خودمختاری جامو و کشمیر و انضمام آن بعنوان یکی از ایالتهای هند، تنش بین هند و پاکستان شدت گرفت. چین در پاسخ به دعوت پاکستان برای رسیدگی فوری به این موضوع در سازمان ملل و برای جلوگیری از وقوع جنگ ناخواسته بین هند و پاکستان، از شورای امنیت درخواست نشست فوری و محرمانه پشت درهای بسته نمود. قرار است این جلسه امروز جمعه برای رسیدگی به اقدام هند در لغو یکجانبه خودمختاری جامو و کشمیر برگزار گردد.
با توجه به استقرار هزاران سرباز هندی در خیابانهای جامو و کشمیر و اعلام مقررات منع آمد و شد و دستگیری تعداد زیادی از فعالان مسلمان جامو و کشمیر در روزهای اخیر، فعالان مسلمان کشمیر نسبت به وقوع فاجعه انسانی در سایه حکومت نظامی، ممنوعیت حضور رسانه ها و قطع اینترنت در جامو وکشمیر هشدار داده اند.
شاه مسعود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان امروز ضمن هشدار به هند در خصوص اشغال جامو و کشمیر، از مقامات هندی خواست از خویشتن داری پاکستان سوء برداشت نکرده و سریعا در تصمیم اشتباه خود تجدید نظر کنند.
در همین حال ارتش پاکستان اعلام کرد، در اثر تیراندازی نیروهای هندی، یک سرباز پاکستانی در حد فاصل مرز دو کشور کشته شد. دیروز پنجشنبه نیز تعداد 10 سرباز از طرفین در درگیری نظامی در حد فاصل نقطه مرزی مشترک کشته شدند.
علی رغم ممنوعیت برگزاری اجتماعات در جامو و کشمیر، آخرین خبرها از اعتراضات گسترده مسلمانان کشمیر بعد از نمازجمعه امروز حکایت دارد.
انتهای پیام/*
۳
مترجم : احمد امینی
مرجع : الجزيره
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما