plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۳۷۴۵
وزیر صمت در ملایر مطرح کرد

حفظ وضعیت موجود تولید و اشتغال یک کار جهادی و راهبرد اول ما است

نقشه دشمن برای تعطیلی کارخانجات با شکست مواجه شد
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کارگروهی برای شناسایی ظرفیت های صادراتی ملایر و همدان تشکیل شود، گفت: شرکت های مدیریت صادرات، اعتبارات اشتغال روستایی و تبصره ۱۸ می توانند به سمت صنعت مبل و منبت ملایر بیایند.
حفظ وضعیت موجود تولید و اشتغال یک کار جهادی و راهبرد اول ما است
به گزارش ایصال نیوز، رضا رحمانی در بازدید از مجتمع تولیدی بافتینه و بافتسان در مراسمی که در محل این مجمتع برگزار شد، بیان کرد: کار تولید علیرغم مشکلات به وجود آمده بر اثر تحریم ها اما با همدلی دستگاه ها و حضور بخش خصوصی، به زیبایی در شهرستان ملایر و استان همدان در جریان است که این خود نشانگر شکست تحریم ها است.

*هیچ واحد تولیدی در استان همدان بخاطر تحریم ها تعطیل نشده است 

او با اشاره به سخن استاندار همدان در خصوص واحدهای تولیدی این استان، تصریح کرد: این سخن استاندار که در استان همدان هیچ واحد تولیدی بخاطر تحریم ها تعطیل نشده است می تواند سرتیتر خبرهای امروز باشد و این پیام پیروزی ما در جنگ اقتصادی ظالمانه به وجود آمده است.

*نقشه دشمن برای تعطیلی کارخانجات با شکست مواجه شد 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بازدیدی های امروز خود از واحدهای تولیدی ملایر، گفت: جالب است که واحدهای مورد بازدید، تقاضای حمایت برای افزایش صادرات محصولات تولیدی خود را داشتند که این نشانه خوب دیگری از شکست نقشه دشمن در تعطیلی کارخانجات ما است.


*حفظ وضعیت موجود تولید و اشتغال یک کار جهادی و راهبرد اول ما است

رحمانی با یادآوری فرمایش مقام‌معظم رهبری در خصوص تولید، بیان کرد: رهبری فرمودند که حفظ وضعیت موجود تولید و اشتغال یک کار جهادی است و از ابتدای مسئولیتم در وزارتخانه در آبانماه سال گذشته و در بحبوحه تحریم ها این موضوع سرلوحه و اولویت برنامه هایمان بوده است.

او با بیان اینکه در سال ۹۸ هم این اولویت حفظ شد و به عنوان راهبرد ادامه دارد، اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۸ فعال سازی ظرفیت های غیرفعال واحدهای تولیدی را نیز به عنوان راهبرد دوم به راهبرد اول اضافه کردیم و می خواهیم ظرفیت های خالی را پر کنیم.

*از فعال سازی واحدای راکد تا توسعه واحدهای دارای ظرفیت

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به راهبردهای دیگر این وزارتخانه، افزود: فعال سازی واحدهای راکد و توسعه واحدهای دارای ظرفیت توسعه دو راهبرد دیگر امسال ما است.

*کارگروهی برای شناسایی ظرفیت های صادراتی ملایر و همدان تشکیل شود

رحمانی با اشاره به ظرفیت های ملایر، گفت: در همین شهرستان مبل و منبت، محصول انگور و همچنین معدن ظرفیت های خوبی برای توسعه دارند که باید کمیته و کارگروهی ایجاد شود و ظرفیت های صادراتی شهرستان ملایر و استان همدان را مورد مطالعه و شناسایی قرار دهد و ما هم در این زمینه آماده هر گونه همکاری هستیم.

*شرکت های مدیریت صادرات به سمت مبل و منبت ملایر بیایند 

او با اشاره به برخی اقدامات حمایتی یادآوری کرد: به عنوان نمونه همین شرکت های مدیریت صادراتی که فعال کردیم می توانند به سمت مبل و منبت بیاییند، از سوی دیگر از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه های داخل و خارج حمایت می کنیم.

*استفاده از اعتبارات تبصره ۱۸ و اشتغال روستایی برای توسعه مبل و منبت ملایر 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اعتبارات تبصره ۱۸ و همچنین اشتغال روستایی، بیان کرد: برنامه ریزی کردیم تا اعتبارات تبصره ۱۸ برای تکمیل طرح های نیمه تمام، تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و نوسازی صنایع و همچنین کلینیک های کسب و کار هزینه شود و از این اعتبارات در صنایع دارای ظرفیت استان مانند مبل و منبت هم می توان استفاده کرد.

رحمانی اضافه کرد: اعتبارات اشتغال روستایی نیز که به اذن مقام معظم رهبری برای اشتغال در روستاها قرار است هزینه شود ظرفیت خوبی است که می تواند در مبل و منبت ملایر مورد استفاده قرار گیرد.

*با راه اندازی شهرک خصوصی چوب و مبل و منبت در این منطقه موافقم 

او همچنین اضافه کرد: با راه اندازی شهرک خصوصی چوب و مبل و منبت در این منطقه که مورد اشاره نیز قرار گرفت موافق هستم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان با تاکید بر اینکه کارگروهی برای پیگیری این امور در استان تشگیل شود، افزود: اختیارات لازم را برای پیگیری امور به استاندار نیز تفویض خواهم کرد.

گفتنی است رضا رحمانی امروز جمعه برای انجام یک سفر کاری به همدان رفته است و بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی در ملایر و تویسرکان و همچنین نمایشگاه مبل و منبت را در برنامه کاری خود دارد.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : شاتا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما