plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
کد مطلب : ۳۷۴۱
رئیس دفتر رئیس جمهور مطرح کرد

آزادی نفتکش «گریس١» یک پیروزی دیپلماتیک برای کل نظام بود

هدف دولت احساس آرامش و زندگی مردم در روستا است
رییس دفتر رییس جمهوری گفت: آزادی نفتکش گریس ١ با حمایت دولت و پشتیبانی همه ارکان نظام از حقوقدانان و دیپلمات های کشور آزاد و یک پیروزی دیپلماتیک برای کل نظام است.
آزادی نفتکش «گریس١» یک پیروزی دیپلماتیک برای کل نظام بود
به گزارش ایصال نیوز از دولت، محمود واعظی صبح امروز- جمعه- در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر در باره ماجرای نفتکش گریس١ گفت؛ توقیف نفتکش گریس ١ یک رهگیری دریایی بود که با دستور آمریکا انجام شد و با عکس العمل کل کشور  و نظام مواجه شد.

معاون رییس جمهوری گفت: هم دولت و هم وزارت خارجه و هم کلیت نظام پس از توقیف نفتکش گریس ١ توسط دولت محلی جبل الطارق؛ با همدلی و حمایت یکپارچه از دیپلمات‌ها و حقوقدانان ما حمایت کردند و این نفتکش آزاد شد و یک پیروزی دیگر برای کشور رقم خورد.

دکتر واعظی با ابراز خرسندی از آزادی نفتکش گریس ١ اظهار کرد: کاری که حقوقدانان ما انجام دادند ثابت کرد. تحریم هایی که اتحادیه اروپا بر علیه ایران گذاشته بر ضد خود آنها خواهد بود نه برای ایرانی که می خواهد در آبهای آزاد کشتیرانی داشته باشد.

وی تاکید کرد: آزادی گریس ١ نتیجه عکس العمل منسجم کل کشور همدلی، حمایت و پشتیبانی از مقاومت  دیپلمات های ما بود.

هدف دولت احساس آرامش و زندگی مردم در روستاها است

دکتر واعظی درباره حمایت ها و برنامه های دولت از اشتغال روستاییان و عشایر ضمن قدردانی از  دست‌اندرکاران نمایشگاه و معاونت روستایی ریاست جمهوری نیز گفت: دولت تدبیر و امید همواره عنایت ویژه ای به  روستاییان کشور داشته‌ و دارد.

وی افزود: توجه ویژه به روستاهای کشور فواید بسیار زیادی نصیب کشور می‌کند یکی اینکه جلوی مهاجرت روستاییان به شهر را می‌گیرد. دوم اینکه روستاییان، کشاورزان و تولیدگران صنایع دستی وقتی به شهرهای بزرگ مهاجرت می کنند چون فضای شهر متفاوت است،  عملاً دیگر نمی‌توانند خدماتی که می توانند به مردم ارایه کنند را انجام دهند.

رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی در دولت تدبیر و امید هم یادآورشد: برای برداشت یک و نیم میلیارد دلار صندوق توسعه ملی از رهبر معظم انقلاب اجازه گرفتیم و مجلس هم تایید کرد تاکنون نیمی از این مبلغ ریال تبدیل شده و توسط چهار بانک عامل و حمایت بخش های مختلف دولت این تسهیلات را برای توسعه اشتغال به روستاییان پرداخت کردیم. که بر اساس گزارش ها منجر به ایجاد حدود ١۵٠ هزار شغل روستایی در  دو سال گذشته شده است.

دکتر واعظی گفت: سیاست دولت بر این است که امکاناتی که در شهر ها وجود دارد را به روستاها نیز منتقل کند.  

وی ادامه داد: حدود ٩٠ درصد روستاهای بالای ۲۰خانوار  همه تلفن ثابت دارد و هم خدمات تلفن همراه و اینترنت برخوردارند 

دکتر واعظی افزود: حدود ٩٠ درصد روستاهای کشور به برق متصل هستند و هر هفته به این تعداد اضافه می شود گازرسانی به روستاها به یک نهضت به تبدیل شده است و افزایش می یابد.

 رییس دفتر رییس جمهوری افزود: دولت آبرسانی (آب شرب) به روستاها و جاده سازی را با جدیت پی گیری می کند که این اقدامات  و طرح ها به سرعت در حال تکمیل است.

دکتر واعظی گفت: هدف دولت  تدبیر این است که مردم در روستا احساس آرامش و زندگی بکنند و بدانند در آنجا می توانند کار کنند.

وی ادامه داد: گسترش بوم گردی و توسعه صنایع دستی و فروش محصولات کشاورزی از طریق اپلیکیشن ها در روستاها از مهمترین نتایج و دستاوردهای طرح های اشتغالزایی در روستاها است. 

رییس دفتر رییس جمهوری تصریح کرد که بسیاری از اپلیکیشن ها و برنامه های مربوطه به صنایع روستایی را خود جوانان روستایی طراحی کرده اند که به راحتی می توانند محصولات تولید خود را بفروشند.

دکتر واعظی گفت: امروز در بازدیدی که از غرفه های این نمایشگاه داشتم، بسیاری از خانم‌ها و آقایان روستایی که خودشان محصول تولید می‌کردند گفتند که «ما محصولات صنایع دستی تولیدی را خودمان به مشتریان در سراسر ایران می فروشیم و حتی محصولات خود را به برخی از کشورهای همسایه و کشورهای دیگر دوردست نیز از همین طریق صادر می‌کنیم» این موضوع باعث خرسندی است.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما