کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وال استریت ژورنال خبر داد

جلسات محرمانه بین امارات و اسرائیل درباره ایران

تناقضهای رفتاری امارات پنهان نمی‌ماند

الجزیره , 24 مرداد 1398 ساعت 21:02

مترجم : احمد امینی

روزنامه «وال استریت ژورنال» از تشکیل دو جلسه سری بین امارات و رژیم صهیونیستی در ماه های اخیر خبر داد. اگر چه ادعاهای رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر مبنی بر مشارکت اطلاعاتی و امنیتی با آمریکا و انگلیس در خصوص تامین امنیت منطقه دریایی خلیج فارس می تواند به این جلسات محرمانه مرتبط باشد، اما مقامات اماراتی با توجه به مقاومت و قدرت بازدارندگی ایران از هرگونه تنش بیشتر در منطقه بشدت نگرانند.


به گزارش ایصال نیوز، روزنامه «وال استریت ژورنال» از انعقاد دو جلسه سری بین امارات و رژیم صهیونیستی خبر داد. در این دو نشست محرمانه که بین مقامات امارات و رژیم صهیونیستی و با هماهنگی آمریکا برگزار شد، در خصوص هماهنگی های لازم برای مقابله با ایران به عنوان مهمترین موضوع گفتگو شده است.
بر اساس گزارش وال استریت ژورنال این دو نشست محرمانه یکی در بهار گذشته و دیگری مدتی قبل برگزار شده و شخص «برایان هوک» نماینده وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران، هماهنگ کننده آن بوده است و حتی تعداد کمی از مقامات بلندپایه آمریکایی از برگزاری این جلسات سری، آگاه بوده اند.
اگرچه وجود کانال دیپلماتیک بین امارات و ایران برای تامین امنیت دریانوردی و کشتیرانی در خلیج فارس با برگزاری این جلسات سری در تعارض است، اما این روزنامه فاش ساخته است که موضوع هر دو نشست همکاری های اطلاعاتی، امنیتی و نظامی بین امارات و اسرائیل بوده و در راستای تلاش آمریکا برای اتخاذ مواضع سرسختانه تر اروپا و کشورهای عربی علیه ایران در منطقه صورت گرفته است.
وال استریت ژورنال برگزاری این جلسات محرمانه را ادامه روند توافقات نشست امنیتی «ورشو» که چند ماه قبل در خصوص مسائل خاورمیانه و ایران  و با مشارکت برخی کشورهای عربی و اروپایی توسط آمریکا و با هدف مقابله با ایران برگزار شد، می دانند.
اگر چه ادعاهای رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر مبنی بر مشارکت اطلاعاتی و امنیتی با آمریکا و انگلیس در خصوص تامین امنیت منطقه دریایی خلیج فارس می تواند به این جلسات محرمانه مرتبط باشد، اما مقامات اماراتی با توجه به مقاومت و قدرت بازدارندگی ایران از هرگونه تنش بیشتر در منطقه به شدت نگرانند. 
گفتنی است مقامات دریایی امارات متحده عربی چند هفته قبل با سفر به ایران بر هماهنگی با ایران برای تامین امنیت دریایی تاکید کردند. تحلیلگران این اقدام دوستانه امارات را نشانه نگرانی مقامات اماراتی از تشدید تنش در منطقه ارزیابی می کنند و بر این باورند که امارات از وعده های آمریکا نا امید شده است و از این پس، از رویاریی سیاسی با ایران به شدت پرهیز می کند.
انتهای پیام/*


کد مطلب: 3730

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/3730/جلسات-محرمانه-بین-امارات-اسرائیل-درباره-ایران

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir