plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۳۷۱۴
اقتصاد امریکا در تلاطم سیاست‌های کاخ سفید

وضعیت قرمز در بازارهای سهام آمریکا و اروپا

کاهش نرخ دلار و سقوط شاخص ها
کارشناسان اقتصادی بر این باورند که جنگ اقتصادی بین آمریکا و چین میتواند تبدیل به پاشنه آشیلی شود که اقتصاد آمریکا و اروپا و در نتیجه اقتصاد جهانی را با بحران جدی مواجه کند، علاوه بر آن، رکورد بدهی های آمریکا ناشی از تسهیلات مسکن نیز آسیب زیادی به اقتصاد آمریکا و اروپا وارد کرده است.
وضعیت قرمز در بازارهای سهام آمریکا و اروپا
بازده اوراق قرضه کوتاه‌مدت در بازار آمریکا و بریتانیا از بازده اوراق بلندمدت فراتر رفت. رخدادی که می‌تواند نشانه‌ای از شروع رکود اقتصادی باشد. در پی وارونگی منحنی بازده اوراق قرضه و اعلام پیش‌بینی‌هایی در مورد رکود اقتصاد آلمان و بریتانیا، شاخص بورس این کشور، داکس ۲۵۴ واحد و شاخص ۱۰۰ شرکت برتر بورس لندن نیز بیش از ۱۰۰ واحد کاهش یافت.
از بعدازظهر چهارشنبه وضعیت قرمز به بازارهای سهام آمریکا سرایت کرد و شاخص سهام شرکت‌های برترصنعتی، داوجونز ۴۵۲ واحد پایین آمد. با افزایش احتمال وقوع رکود اقتصادی در آمریکا و آلمان قیمت جهانی هر بشکه نفت پایه برنت هم نزدیک به ۲ دلار کاهش یافت و به ۵۹ دلار و ۳۲ سنت رسید.
در بازار جهانی طلا نیز در پی نزول نرخ بهره اوراق قرضه کوتاه‌مدت آمریکا به پایین‌تر از نرخ بهره اوراق بلندمدت و آغاز کاهش شاخص بورس‌های اروپا و آمریکا قیمت هر اونس فلز زرد گرانبها بار دیگر سیر صعودی به خود گرفت و از هزار و ۵۱۵ دلار گذشت و افت بعدازظهر سه‌شنبه را جبران کرد.
همچنین اسپتنیک گزارش داد که بر اساس نظر کارشناسان ، سیاست خصمانه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، پافشاری وی در جنگ های تجاری با چین باعث نگرانی بیشتر در مورد ثبات مالی در جهان می شود.
مناقشه تجاری بین ایالات متحده و چین، در اوایل ماه آگوست رو به وخامت گذاشت، هنگامی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از قصد این کشور برای اعمال 10٪ عوارض بر روی کالاهای وارداتی از چین به ارزش 300 میلیارد دلار در سال خبر داد.
 اما در بازار تهران قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به دلیل کاهش نرخ دلار کمی پایین آمد و به ۴۱۵ هزارتومان رسید.
نرخ فروش دلار در بازار آزاد تهران برای ششمین روز متوالی در سطح قیمت کمتر از ۱۲ هزارتومان باقی ماند.
انتهای پیام/*
۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما