plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۳۶۵۲

شورای انتقالی جنوب عدن برای مذاکره با عربستان اعلام آمادگی کرد

رئیس شورای انتقالی جنوب یمن (تحت حمایت امارات) از آمادگی این شورا برای همکاری با ائتلاف سعودی خبر داد. درگیری های داخلی و اتفاقات اخیر شهر عدن نمونه بارز سردرگمی، تزلزل و اختلاف در داخل ائتلاف متجاوزان تحت رهبری عربستان است که علت اصلی آن مقاومت سرسختانه انصارالله یمن در جنگ با متجاوزان ائتلاف سعودی-اماراتی است.
شورای انتقالی جنوب عدن برای مذاکره با عربستان اعلام آمادگی کرد
به گزارش ایصال نیوز، شبکه تلویزیونی الحدث ویدئویی از عیدروس الزبیدی رئیس مجلس انتقالی جنوب یمن که تحت حمایت امارات قرار دارد، به نمایش گذاشت که الزبیدی ضمن تاکید بر آمادگی شورای انتقالی برای همکاری با ائتلاف سعودی، از التزام این شورا به آتش بس و همچنین از حضور نمایندگان شورا در نشستی خبر داد که عربستان خواستار برگزاری آن شده است.
رئیس مجلس شورای انتقالی جنوب یمن در ادامه، نقش ائتلاف سعودی را در مقابله با حوثی ها و نفوذ ایران در منطقه مهم خواند.
هم زمان رئیس دفتر سیاسی شورای انتقالی جنوب یمن نیز با استقبال از درخواست عربستان برای گفت‌وگو، از نقش ائتلاف سعودی در پیدایش راه حل برای مشکلات یمن تشکر کرد. خالد بامدهف به الحدث گفت درخواستی که عربستان برای گفتگو داد, برای شورای انتقالی جنوب بسیار مهم است. ما نقش عربستان و ائتلاف عربی را واضح و شفاف می دانیم و می دانیم که این ائتلاف می تواند راه حل‌های متفاوتی را درباره مشکلات یمن ارائه دهد.
لازم به ذکر است که سخنگوی ائتلاف سعودی دو روز پیش تهدید کرد اگر نیروهای مجلس انتقالی جنوب از مراکز اشغال شده فورا عقب نشینی نکنند و به مذاکره روی نیاورند، مورد هدف قرار خواهند گرفت.   
گفتنی است مقاومت سرسختانه انصارالله یمن در جنگ با متجاوزان ائتلاف سعودی-اماراتی و نیز فرسایشی شدن جنگ، باعث سردرگمی، تزلزل و اختلاف در داخل ائتلاف متجاوزان تحت رهبری عربستان در یمن شده است.
انتهای پیام/*
۳
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما